Et kõik täpselt ära rääkida, peame ajas veidi tagasi liikuma. Tehnoloogiahiid Apple üllatas oktoobri keskel sellise uudistootega nagu Polishing Cloth (ülaloleval pildil).

See on ametliku tootelehe väitel pehme mitteabrasiivsest materjalist lapp, mis puhastab ohutult ja tõhusalt iga Apple'i seadme ekraani. Allääres on näha ka varjatud Apple'i logo. Maksab USAs 19 dollarit, Eesti edasimüüjad küsivad selle eest hv.ee osutusel praegu vähemalt 24,99 eurot.

Kui kõige tulisemad Apple'i-fännid kõrvale jätta, oli seda uudistoodet raske tõsiselt võtta. Ekraanide puhastamiseks sobib ju igasugune pehme lapp ja kui tahad just tehnoloogia-huvilistele pakendatud varianti, siis võid osta odavalt ja hulgi, nt 100 tükki 3,5 euro eest.

Absurdse hinnaga või mitte, Apple'i fännid võtsid uudistoote rõõmuga vastu. Juba järgmisel päeval ilutses ametlikul tootelehel märge "välja müüdud", mis püsib seal praeguseni. Kes tellib, arvestagu kohe 6–8-nädalase ooteajaga.

Alati sõnaka tehnoloogiaguru Elon Muski meelest olid selline ülehinnatud lapp ja ka seda tabanud müügiedu totrad. Ta reageeris isegi kallima ja kasutuma toote müügilepaiskamisega:

See kannab nime Cyberwhistle, maksab tootja kodukal 50 USA dollarit (44 eurot) ja on... ei midagi enamat ega vähemat kui roostevabast terasest vile. Millega saab lihtsalt vilistada.

Nimi tuleneb sellest, et välimuselt meenutab vile Muski juhitud autofirma Tesla tulevast kergveokit Cybertruck, millise loomisest tehnoloogiaguru on avalikult rääkinud aastast 2012.

Cybertrucki avalik esmaesitlus toimus novembris 2019 ja müügile jõuab see senise info järgi kõige varem järgmisel aastal. Mis pole ilmselt realistlik ei Muski üldist lubaduste täitmise kiirust ega ka autotööstust tabanud igasuguste materjalide defitsiiti arvestades.

Aga – nüüd tuleb see iroonia koht – veidral kombel vaimustusid ostjad pelgalt Apple'i nöökimiseks loodud kallist terasvilestki ning tellisid kogu partii väga ruttu ära.

Musk lubas seda toota piiratud koguses, nii et kui ta ümber ei mõtle, peavad huvilised seda hiljem veebioksjonitel veel kallima hinna eest soetama.

Muskile ei pruukinud vile müügiedu muidugi nii suur üllatus olla kui selle uudise autorile. Mõne tema firma nimelist fännikaupa on ennegi edukalt kaubaks läinud, näiteks The Boring Company nn mitte-leegiheitja.

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid