Tänavu oli käes viimane aeg näovärskenduseks, kuid erinevuste märkamiseks tuleb autot uurida kullassepa pilguga. Mis siis on varasema mudeliga võrreldes teisiti?

Sees uutmoodi, väljas vanaviisi

Välisilmes tehtud muutuste märkamiseks peab uut Seat Ibizat väga tähelepanelikult vaatama ja siis veel ja veel lausa suurendusklaasiga. Tagaluugil on näha, et sõna Ibiza on nüüd uutele Seatidele kohaselt käsitsi kirjutatud. Ja kui veel neli ringi ümber auto käia, võib avastada, et Ibizal on nüüd LED-esituled standardis ning pisut teistsugused veljed. Lisandunud on kaks uut värvitooni. Kõik!

Sisemuses on muutused palju suuremad. Ibiza interjöör on alati olnud hästi organiseeritud ning hõlpsasti käsitletav, kuid oli senitoodetul tume ja üksluine ja ei sobinud kuidagi kokku auto särtsaka noorusliku kuvandiga. Nii tuli koos värskendusega uus pehmetest materjalidest koosnev sisemus, mis nüüd on puudutades oluliselt mõnusam. Tõepoolest, materjalide üle puudub igasugune võimalus virisemiseks. See on esmapilgul märkamatu, aga suur samm edasi.

Ka nahkkattega rool on uus, olles FR versioonis standardvarustuses ning Style’i puhul lisavarustuses, samuti on kallimas versioonis uute ventilatsiooniavade ümber LED-meeleoluvalgustus. Püsikiirushoidja juhtimine toimub nüüd nuppe täis puistatud roolilt, mitte enam kangi abil. Füüsilisi nuppe on aga säilinud palju ning alles on isegi päris ehtne käsipidur, mida tuleb vanamoeliselt sikutada.

Varem keskkonsooli integreeritud infolustisüsteem on nihutatud kõrgemale ja ulatub nüüd armatuurlauast välja. Selle läbimõõt on 8,25 tolli, lisatasu eest saab 9,2-tollise. Süsteemi tarkvara on uuendatud ja nüüd saab nutitelefone lausa juhtmevabalt ühendada ka Android Auto ja Apple Carplay kaudu. See on mugav, kuna USB-pistikute asemel on nüüd ainult USB-C, mille jaoks on sageli vaja adapterit.

Kapoti all klassikaliselt

Kas mootorite osas on mingeid uudiseid? Ei, kõik on Volkswageni kontsernist pärit vanad tuttavad. Valikust on jäädavalt kadunud diiselmootor ning ka poolhübriidsüsteemi pole mootoritele lisatud – mõistetav, kuna B-segmendi kliendid on reeglina hinnatundlikumad kui suuremate autode ostjad, teisest elektrisüsteemist tulenev efekt on aga napp.

Valiku keskmes on kolmesilindrilised 95 hj (1,0 TSI) või 110 hj (1,0 TSI) ning see tandem moodustab ilmselt Eestis müüdavatest autodest lõviosa, kuna mootorivalik algab tagasihoidliku vaid 80 hj arendava 1,0 MPI-ga. Teises servas asub aga 150 hj (1,5 TSI), mis taaselustab veidigi Ibiza Cupra aegu, kuid ilmselt väga populaarseks ei osutu.

Volkswageni grupile omaselt on valikus ka CNG-surugaasil töötav versioon. See 90-hobujõuline mootor oleks veel aasta tagasi olnud ideaalne valik soodsa kulgemise otsijaile, kuid arvestades, et loo kirjutamise hetkel maksis Olerexis gaasi kilogramm 1,984 eurot, pole enam mingit põhjust seda soovitada.

Ka käigukastid on vanad tuttavad. Pakutakse viie- ja kuuekäigulist käsikasti ning seitsmekäigulist topeltsiduriga automaati, mida saab küll ainult 110 hj ja 150 hj versioonidele. Viimasel on kaks kulgemise režiimi (tähistatud D ja S tähega), mis võimaldavad linnas kas ökonoomset (koos kaasneva vibratsiooniga) või nobedamat ja sujuvamat (koos pisut suurema kütusekuluga) kulgemist. Maanteel vahet pole.

Sõidab rahulikult, kuid kindlalt


Juba neli aastat tagasi tõdesime, et uues Ibizas on kaotsi läinud kogu sportlikkus, mis varasemalt oli Seati margi DNA-s. Kasutajate tagasiside aga kõneleb selget keelt – saavutati ideaalilähedane kompromiss mugavuse ja kähkusõitmise vahel ning seetõttu jäi seadistus muutmata. Ibiza ei võimalda kurvide kartautolikku läbimist, kuid ta juhitavus sobib ühtlaselt hästi kõigile – laiatarbeautolt aga seda just oodataksegi.

Ibiza juhikohal on mugav tänu valgustatud juhtnuppudele ja korralikule nähtavusele. Auto summutab üsna hästi teekonarusi ja sobib võrratult paremini ka maanteele kui enamik teisi väikeautosid. Kiiruse suurenedes on kuulda mõningast rehvimüra, kuid tuulevihin piirdub üksnes kerge vilega küljepeeglite ümber.

Loe täispikka arvustust ja vaata rohkem pilte tasuta portaalis Accelerista.com.