Võtmefaktid:

  • Multivan on nüüd selgelt pereauto
  • Valikus on esimest korda pistikhübriid
  • Autosse mahub kuni 7 istet ja tagumised neist on ümberkeeratavad, liigutatavad ja eemaldatavad
  • Autol on 25 juhiabisüsteemi

Ka turunduslikult mahukaks pereautoks muutunud auto tuleb turule kahes pikkuses: 4,98 ja 5,18 meetrit, auto kõrguseks on 1,9 meetrit. Masinas on kokku kuni seitse liigutatavat ja pööratavat istet. Märgiliselt lahe on see, et kahe esiistme vahelt saab topisihoidjate paneeli tõmmata taha ning moodustada sellest laud näiteks kergeks lõunasöögipausiks. Selleks on ka keskmise istmerea toolid väga kerge võttega laua poole ümber keeratavad ning sel eesmärgil on istmed tehtud ka eelnevatega võrreldes 25% (7kg) kergemad. Tegelikult on kõik tagumised toolid ka kõik kerge vaevaga täiesti eemaldatavad.

Peamiseks auto eeliseks mis iganes teise sõiduautoga (olgu-olgu, sõitjateveoks kohandatud väikekaubikuga) ongi vast see, et kõigi ja kõige jaoks on ruumi.

Auto salongi tagumisest osast leiame veel 4 USB-C porti ja 13. eri toonis ambientvalgustuse ning nüüd on ka tagumised toolid soojendusega. Mõlemad tagauksed avanevad seejuures elektriliselt. Juhiistmel on olemas ka mitme eelsisestatud asendi mälufunktsioon.

Aga mootorite juurde. Valikust leiame nii hübriid- (PHEV), bensiini- kui diiselmootori. PHEV (pistikhübriid) on 160kW/2,4l TSI mootoriga, bensiinimootorite seas leiame 100 kW/1,5l TSI ja 150 kW/2,0l TSI neljasilindrilised ajamid ning diiselmootoriks on 110 kW/2,9l TDI (see tuleb müügile küll alles mitte enne järgmise aasta suve).

Kütust võtab bensiinimootoriga masin ligikaudu 6,1-7,6 liitrit sajale. Tootja kinnitusel on autol ka oma sõidukiklassi kõige väiksem õhutakistus ning eelkäijaga võrreldes on auto mass vähenenud 200 kg. PHEV ehk eHybrid masinal on 13 kWh mahutavusega liitium-ioonaku ning selle sõiduulatus on kahe mootori peale kokku 700 km.

PHEV-masinal on 6- ja bensiinimootoritega masinatel 7-käiguline DSG (dual clutch gearbox) automaatkäigukast.

Automaatkäigukasti juhtlüliti on toodud armatuurile roolist veidi paremal. Mugavus- ja juhiabisüsteemide valikus on kõik kaasaegne olemas: alates mitmetsoonilisest kliimaseadmest ja kallakult stardi abist ning lõpetades sõidurajahoidja ning adaptiivse püsikiirusehoidjaga, mille juhtimine käib rooli vasakult teljelt. Loomulikult elektriliselt juhitavad ja soojendusega küljepeeglid, võtmevaba lukustus ja auto käivitamine. Valikus on ka panoraamkatus (mis ühtlasi suurim kui ühelgi teisel Volkswagenil - 1,8 m2).

Auto tarkade süsteemide nimekirjas on olemas ka Car2X rakendus, mis võimaldab teiste veebiga ühendatud sõidukite ja infrastruktuuriga suhelda, et hoiatada aegsasti potentsiaalsete ohtude eest ja see kuulub standardvarustusse. Autol on ka 360-kraadise vaatega kaamera Area View.

Lisavalikus on ka head-up näidikutedisplei ning standard multimeediaekraan on autol 10-tolline. Harman Kardoni helisüsteemil on autos kokku 14 kõlarit.

Autol on ka uued IQ.Light maatriks-LED-esituled, mis ühelt poolt kohandavad oludest lähtuvalt automaatselt valgusvihu eredust ja suunda, teisalt hoiavad ära vastutulijate pimestamise, kuna on võimelised silmade kõrguselt valgusvihku välja lülitama.

Pagasiruumi maksimaalne maht on nihutatava panoraamkatuseluugi ja pika versiooni puhul (katuseni ja kuni esimese istmereani) 4 053 liitrit, ja kolmanda istmerea taha mahub 763 liitrit (baasmudeli puhul 469 liitrit).

Autot pakutakse 14 eri värvitoonis, osasid neid saab ka kombineerida, et moodustuksid kahevärvilised autod. Rataste valikus on nüüd ka 19-tollised veljed.

Autode eeltellimine on ka Eestis juba pihta hakanud.

Ajakirjaniku sõidukulud Saksamaale kattis Volkswagen