Mootor on sel nelikveolisel ja neljasilindrilisel masinal tõesti võimas: 2,0 TSI OPF (ehk 2-liitrine turbo bensiinimoootor), millel võimu 235 kW ehk 320 hobujõudu ja pöördemoment 420 nm. Käigukastiks DSG-7 (seitsmekäguline topeltsiduriga (DSG)) automaat ja võimalik on valida nelja sõidurežiimi vahel: Comfort, Sport, Race ja Individuaal (ehk ise sätteid kohendada).

Sport- ja Race-režiimis sõites juht mitte ainult ei kuule vaid ka tunneb mõnusat mootori ja väljalasketorude porinat, mis jõulisemal gaasivajutusel päris jõuliseks möirgeks tõuseb. Selle üle ei maksa ka imestada, kuna kiirendus seisust 100-ni on sellel suhteliselt suure kerega ja 1746 kilo kaaluval (200 kilo raskem kui Golf R) masinal kõigest 4,9 sekundit (tippkiiruseks 250 km/h).

See paraku tähendab ka keskmisest märgatavalt suuremat kütusekulu- keskmine on koguni 10,0 sajale kilomeetrile, maksimum 14,0 sajale. Paak on seejuures 58-liitrine.

Autot juhtida on tõesti kerge, unustad ära selle massi ja suuruse. Tagumine aktiivsummutusega vedrustus, kerge rool ja hea manööverdamisvõime, ei mingit alajuhitavust kurvides ja suure hooga sisenemise korral. Auto süidukõürgus on võrreldes tavalise Tiguaniga ka 10mm allapoole lastud. Metsavaheteedel tundus siiski, et masin oli konarusi ületades mugavaks sõiduks liiga jäik ja häälekas.

Suur tugevus on masinal kindlasti valgustus - alates sisedisaini muudetava tooniga LED-elementidest ustel ja armatuuril ning lõpetades ereda ja väga laia nurgaga esimeste tulede valgusvihust. Pimedaajal on valgustatud tõesti kõik, mis juhi silme ulatusse jääb. Seejuures ei pimestata liigselt vastutulijaid või eessõitjaid, kuna maatriks-lahendus langetab vajadusel valgusvihu nurka või lõikab sellelt välja eesolijat pimestada võivad osad.

Lisaks on masinal nüüdseks juba tavapäraseks saanud dünaamilised nurgavalgustid, mis pöörates automaatselt sisse lülituvad. Pimenurgaandurid tahavaatepeeglite küljes niikuinii. 4,5 meetrit pika auto manööverdamisvõimet iseloomustab vaid 11,5 meetrine pöörderaadius.

Juhtimisabisüsteemid on masinal VW-grupi masinatele omaselt kõrgel tasemel - sõidurajal hoidjad ja tagasoleva liikluse hoiatused reavahetuse ajaks, adaptiivne püsikiirusehoidja, parkimiskaamerate suur pilt koguni 20.2 cm diagonaaliga multimeediadispleil, automaatne hädapidurdussüsteem, lisaks võimalus sõiduseadeid muuta lähtuvalt teeoludest.

Sisemuses leiab ka üheksa kõlarit, mis ühendatud Harman Kardoni 480-vatise helisüsteemiga. Kliimaseade on koguni 3-tsooniline.

Sportlikkusele viitav tähis „R" mudeli nimes on toonud autole taga neli väljalasketoru, värvilised ketaspidurid, logo roolile (mis kohe ka vastava sõidurežiimi käivitab) ja mujale. Sportlikud esiistmed on kaetud kombineeritult Alcantara ja tekstiiliga.

Mis mulle uute VW-de puhul tõesti ei meeldi, on roolile ja armatuurile lisatud sõrmega svaipimist eeldavad klahvid - neile ei saa sõidu ajal kunagi õigel hetkel pihta, rääkimata õigel määral libistamisest. Ülepingutatud lahendusm, mis võiks kaduda.

VW

Auto tagumised küljeklaasid ja tagaklaas on võimelised absorbeerima 90% välisest valgusest. Olemas on ka elektriliselt juhitava kattega katuseaken. Lukustusest saab autot vabastada ka puldivabalt.

Ruumi on autos tublisti, ülestõstetud tagumiste seljatugedega on auto pagasiruumi mahuks 615 l ja allalastult 1655 liitrit.

Auto hind jääb sõltuvalt varustustasemest 46 000 ja 62 000 euro vahele.