„Teatame teile, et alates 1.novembrist toimub Eleporti avaliku laadimisvõrgustiku hinnakirjas muudatusi. Tulenevalt elektri hinnatõusust on vajalik tõsta ka Eleporti avalikus laadimisvõrgustikus hetkel kehtivaid hindu," teatas ettevõte täna hommikul oma klientidele.

Kuni 22kW võimusega laadimise kasutamine maksis seni klientidele 0,19 eurot iga kWh kohta, uus hind on 0,22 eurot.

Kuni 50kW võimusega laadija kasutamise hind on uuest nädalast 0,30 eurot iga kWh kohta, seni on hind 0,24 eurot.

Ning kuni 100kW laadija kasutamise hind on tulevikus 0,36 eurot, sel nädalal on hind veel 0,30 eurot.

Eleport märgib, et hinnad kehtivad enamuses Eleporti laadimispunktides, kuid siiski võib mõnes punktis olla hind veidi erinev.

Eleporti tegevjuhi Raul Potisepa sõnul on Eleport vaatamata hindade korrigeerimisele elektriautode laadimisteenuste turul jätkuvalt soodsaim valik, kuna Eleporti hinnamudel ei sisalda ajatariifi komponenti, mis pikema laadimisaja juures oluliselt lõpphinda mõjutab.

„Hinnakirja ülevaatamise põhjus peitub elektrienergia pikemaajalistes prognoosides, mis näitavad hinnataseme püsimist varasemast mõnevõrra kõrgemal tasemel. Näiteks enne hinnamuudatust on tekkinud kohati olukord, kus Eleporti laadimine on isegi odavam kui kodulaadijas öösel elektrit tarbides. Võrreldes bensiini- ja diislikütustega püsib elektrihinna vahe jätkuvalt 3-4 kordne,“ märkis ta.

Alexela teatas möödunud nädalal, et loobus Eleporti teenustest oma tanklates ja lõi oma elektriautode laadimise teenuse.

Eleport on elektriautode avaliku laadimisteenuse turul suuruselt teine ettevõte ca 120 laadijaga. Suurim võrk on Enefit Voltil tänu ELMO võrgu omandamisele ca 200 laadijaga ning suuruselt kolmas on ca 10 laadijaga Ruex.

Ajujahist hoogu saanud elektriautode laadijate täislahendusi pakkuva Ruexi juht Roman Zahharov tõdes samuti, et elektri hinnatõus hakkab jõudma ka elektriauto laadijateni - kui aasta alguses keskmine börsi kilovatt-tunni hind kõigus vahemikus 5-7 senti/kWh, siis septembri näitaja oli juba 12,24 senti/kWh.

„Ehk kuuesendiline kasv teeb elektriauto laadimist 1,2 euri võrra kallimaks, kui arvutada kulu saja kilomeetri läbimise peale. Samas võrdluseks bensiinil sõitva auto kallinemine aasta jooksul kergendas autoomaniku rahakoti 2,8 euro võrra arvutades iga läbisõidetud 100 km peale. Ehk vaatamata elektrienergia hinna tõusule on elektriautoga sõita endiselt neli-viis korda odavam kui sisepõlemismootoril sõitva autoga," kinnitas ta.