Saatejuht Hando Sinisalu vestluskaaslasteks olid Vonktechi müügi- ja tegevjuht Riho Ever ning Kudres Lääts, kes vastutab ettevõttes IT-arenduste eest. Vonktechi põhitegevuseks on elektriautode laadijate juhtimistarkvara arendamine, laadimisteenuse osutamine ning müük ja hooldus.

Kui sisepõlemismootoriga autoga on võimalik pärast tankimist kohe edasi sõita, siis elektriauto laeb seal, kus parajasti pargib. Riho Everi sõnul ei tohiks elektriautol ideaalis aku kunagi tühjaks saada, vaid seda on võimalik ka jupi kaupa vastavas kohas laadida ja seejärel kohe edasi sõita. Selle peale uuris saatejuht elektriautode algusaegadest pärit müüdi kohta, et akut jupi kaupa pidev laadimine kurnab akut ning pigem tuleks see ühe jutiga täis laadida. „Autode puhul on laadimisi mitme erineva kiirusega, on alates 3 kWh kuni 300 kWh. Kui laadida aeglaselt, siis see ei mõju akule kahjustavalt, kui koguaeg kiiresti laadida, siis mõjub,” kommenteeris Ever.

Oluliseks küsimuseks nii elektriauto omanikele kui ka potentsiaalsetele huvilistele on laadimisvõimaluste levimus, millele pööravad järjest rohkem tähelepanu nii kaubanduskeskused kui ka traditsioonilised tanklaketid. Kuidas on aga lugu magalarajoonidega, kus ühes majas võib-olla 100 korterit ja ühes majas mitu elektriauto omanikku? Aknast pikendusjuhtme kaudu laadimine ei tundu ju kõige mugavam ega ka ohutum. Sarnaselt kaubanduskeskuste parklatele on võimalik laadijaid paigaldada ka kortermajade parklatesse, mille elektrikulu jagatakse kuu lõpus vastavalt laadimisele iga korteriomaniku peale proportsionaalselt.

Lähtuvalt sellest on tegu perspektiivika ärivõimalusega nii kortermajadele kui ka vaba maad omavatele inimestele ja ettevõtetele. Millised võimalused selleks täpsemalt on?

Kuula täpsemalt saatest:

1x
1x
  • 0.25
  • 0.5
  • 0.75
  • 1
  • 1.25
  • 1.5
  • 2
00:00
Jaga
Kommentaarid