Parkla Tabasalu poolsesse otsa paigaldatud Kempoweri kiirlaadijad võimaldavad keskuse külastajatel oma autosid laadida võimsusega kuni 100 kW. Kiirlaadijaga (olemas on nii 100 kW (Combo ehk CCS) kui 60 kW (CHAdeMO) laadijad) laadides on hind on 0,39 eurot kWh kohta (registreeritud kliendile 0,30 eurot), sealsamas on olemas ka „vanad head" 22 kW (tüüp 2) laadijad, mille hind on 0,25 eurot kWh kohta (registreeritud kliendile 0,19 eurot).

Eleporti äpp näitab hetkel selles asukohas kokku kuut eri võimsusega laadimisotsa.

Eleporti tehnoloogiajuhi Rain Neemlaidi sõnul on seadmete üks suuremaid eeliseid selle dünaamiline võimsuse jaotamine ehk mitu autot saavad korraga laadida.

„Kui laadimispunktis on võimsust kokku 100 kW ja laeb üks sõiduk, saab üks auto täisvõimsusega laadida ning aku täitub olenevalt mahutavusest loetud minutitega. Kahe auto puhul jagatakse võimsus võrdselt kahe auto vahel ning nii edasi. Kui esimene sõiduk hakkab täis saama, siis väheneb ka selle laadimisvõimsus ning vabanev võimsus antakse teisele ja kolmandale autole edasi, et need saaksid omakorda kiiremini laadida," selgitas Neemlaid.

Rocca al Mare ja Kristiine keskuse juhi Kristjan Maaroosi sõnul saab lähiajal elektriautosid laadida ka Kristiine keskuse parklas, kuhu Eleport paigaldab samuti 100 kW võimsusega laadimist võimaldavad kiirlaadijad.

Rain Neemlaid tõdes, et täna veel kõik autod päris 100kW ei suuda vastu võtta, aga tendents liigub sinna suuna – enamus uusi sõidukeid, mis turule on tulemas, suudavad 100kW võimsusega laadida ning seepärast Eleport natukene tulevikku vaatavasse laadimispunkti investeeriski.

„Valisime Rocca Al Mare Keskuse juurde laadija, mida on väga lihtne nõudluse kasvades täiendada ning laadimispunkte juurde tekitada. Tänased prognoosid ütlevad, et 2030 aastaks kasvab elektriautode arv 50 korda!“ sõnas ta.

Elepordil on 100kW jaamad ka Mustika Keskuses ning Mustakivi Terminali tanklas.

Neemlaid tõdes, et Kempower laadija on küll tehnoloogiliselt väga võimekas, kuid antud tootja laadijas kasutatavad jõumoodulid ei suuda laadida efektiivselt korraga 400V ja 800V akusid.