„Käisin esmaspäeva õhtul Tõnismäe valveapteegis ja seal tuli välja, et kogu digiretseptuuri süsteem oli mitu tundi maas ja keegi ei saanud retseptiravimeid osta terves Eestis," rääkis Fortele pahane ravimiostja Tarmo.

Veelgi enam: proviisor olevat pahasele rahvale rääkinud, et sellised katkestused on viimasel ajal muutunud sagedasemateks ja kui varem käis jutt viiest-kümnest minutist, siis „nüüd ühest ja eile ka paarist tunnist".

Forte uuris asja ja selgus, et probleem tõesti esines ning põhjuseks vale tööde planeerimine.

„Tegemist oli muudatuste planeerimisel ja mõjude hindamisel tekkinud eksitusega. Edaspidi planeerime tööd hilisemale ajale," selgitas TEHIKu pressiesindaja Karilin Engelbrecht.

Täpsemalt oli TEHIK otsustanud alustada Digiretsepti süsteemide tunni pikkust korralist hooldust kell 20, mil pea kõik apteegid veel töötasid. Juhtus lisaks see, et töö kestis planeeritust 20 minutit kauem.

Haigekassa IT halduse info kohaselt algavad Digiretsepti hooldustööd tavaliselt kas 22 või 23 ja kestavad ca 30 minutit või 1h. Planeeritud katkestustest ehk hooldustöödest teavitatakse ka apteeke ja tervishoiuasutusi.

„Haigekassa on aja jooksul oma süsteeme täiustanud ja tihti saab hooldustöid korraldada nii, et teenuse katkestust ei esine," rääkis Engelbrecht. „Tõsi, ka planeerimata katkestusi aeg-ajalt tuleb ette, kuid pigem on nende esinemissagedus ja ka ajaline kestus vähenenud. Septembris on paar ülekoormustest tingitud ca 5-minutilist planeerimata katkestust esinenud, kuid märkimisväärseid mitukümmend minutit või kauem kestvaid intsidente pole olnud."