Nimelt kaebas üks kodanik, et sai terviseametilt COVID-19 viiruse analüüsi teate kõigepealt inglise keeles. Venekeelne ning lõpuks ka eestikeelne teade tulid alles 11 minutit hiljem.

Sarnane kaebus esitati keeleametile ka kevadel ning siis sai terviseamet ettepaneku üle vaadata seadistused ning seada eestikeelne teavitus esikohale.

Keeleamet palubki nüüd terviseametilt selgitust, miks edastati kaebuse esitajale tema lapse kohta ingliskeelne teade ning miks saadeti eestikeelne alles 11 minutit hiljem.

„Peale selle soovin selgitust, miks edastatakse inimesele võõrkeelseid teateid, kui isik on märkinud eesti.ee keskkonnas oma suhtluskeeleks eesti keele," seisab keeleameti juhi kirjas.

Terviseamet ise on varem selgitanud, et saadab sõnumeid välja sellises järjekorras, kuna telefonis kuvataks esimesena kõige viimasena laekunud sõnum.