Kuulus Nürburgringi põhjasilmus, tuntud ka kui Roheline Põrgu, on pikalt olnud koht, kus autotootjad oma masinaid katsetavad. Rohkem kui 20-kilomeetrine rada (olenevalt konfiguratsioonist kas 20,6 või 20,8) sisaldab igasuguseid kurve, kaldeid, tõuse ja languseid ning on auto juhitavusele tõeline proovikivi.

Tesla on juba viimased paar nädalat Nürburgringil platsis olnud, autot katsetanud ja rekordit püüdnud. Eile tviitiski firma tegevjuht Elon Musk saavutatud tulemuse:

Rekordisõiduks oli rada suletud, seega kasutati ka pikemat 20,8 km konfiguratsiooni. Auto olevat täielikult tehaseseades, kuid varsti on plaanis külge kruvida keraamilised pidurid, mõned aerodünaamilised lisad ning alla panna rajarehvid.

Siin on video teisest, pisut aeglasemast 7:35 ringist:

Ajaga 7:30,909 on Tesla käes nüüd seeriatootmises elektriautode rekord – nimekirja teisele kohale sai puksitud Porsche Taycan Turbo, mis märkis üle-eelmisel aastal maha aja 7:42. Tõsi, Taycanist on ka veelgi kangem Turbo S mudel – näis, kas Porsche korjab visatud kinda ja tuleb uuesti proovima.

Napilt käegakatsutav on ka neljaukseliste seeriaautode rekord, mis kuulub ajaga 7:27,8 AMG GT63 S-ile. Tõsi, Jaguar XE SVR Project 8 on veel pea kümme sekundit kiirem, kuid sellel autol on tagaistmete asemel turvapuur ning see pole päris aus.

On veel mõned elektriautod, mis Plaidist palju kiiremad: NIO EP9 (6:45,9) ja VW ID.R (6:05,336). Esimest toodeti vaid mõnikümmend ning see ei kvalifitseeru seeriaautoks, ID.R aga on võistlusauto.

On tore näha, et tehnoloogia on nii kiirelt arenenud – 2014. aastal oli elektriautodel raskusi isegi ühe Nürburgringi tiiru tegemisega, probleemideks üle kuumenemine ja üha vähenev võimsus. Nüüd paistab, et jäänud on veel vaid massi vähendamine, et saaksime rääkida elektriauto rajamasinana pidamise mõistlikkusest – Model S Plaid kaalub näiteks üle 2150 kg.

Kiiruse osas pole enam kahtlustki, kuid rasked autod saavutavad oma pidamise ja ringiajad meeletu rehvide ja pidurite kulumise arvelt, mis pole keskmisele entusiastile kuidagi taskukohane. Isegi 1600 kg autod söövad maksimumi sõites ühe rajapäevaga Audrus või võistluspäevaga mõnel väiksemal rajal jooksu rehve otsakorrale.

1000 kg auto seevastu kannatab ühe jooksu rehvide ja piduriklotsidega terve rajahooaja ja mitu võistlust – proovitud! Kuid küll ka elektriautod sinna jõuavad – enamuse tootjate rauad on kõik selles tules ning ega see läbimurre akutehnoloogia vallas tulemata jää.