Airlander 10 on maailma suurim õhulaev. Tänapäevases õhulaeva-vaeses maailmas on see omaette märkimist väärt. Ent palju enam tähelepanu on alus kogunud tänu välimusele, mida meedias ja veebis on korduvalt ära märgitud.

AL10 esiosa meenutab nimelt tohutut tagumikku. Tootja on laeva küll aastate jooksul korduvalt muutnud ja kaasajastanud, kuid seda osa miskipärast mitte.

Esimene variant valmis juba eelmise kümnendi alguses USA sõjaväe tellimusel, mis tahtis Afganistanis kuni kahe nädala pikkuste seirelendude jaoks sobivat varianti.

Proovilend toimus 2012. aastal, sõjavägi aga loobus õhulaevaga seotud projektist ning tootja Hybrid Air Vehicles disainis selle ümber tsiviillendudele mõeldes.

Tehniliste puudujääkide tõttu sõiduk püsikasutusse ei jõudnud, kuna sel tekkis probleeme nii õhus kui ka maandumisel.

Airlander 10 pole aga veel valmis pensionile minema. HAV plaanib 2025. aastal alustada selle uusima variandi tootmist.

Mingi variant hakkab õhulennuhimulisi turiste peagi ka põhjapooluse kohal ringi vedama. Korraldaja kodulehelt selgub, et kahele mõeldud pilet maksab kaks miljonit rootsi krooni ehk 200 000 eurot.

Kuna AL10 suudab liikuda aeglaselt ja isegi kõigest 30 meetri kõrgusel – ning selle põrand on läbipaistev – pakub taoline lennureis kindlasti pardalviibijatele avastamisrõõmu.

Airlander 10 on heeliumiga täidetud õhulaev, millele kinnituvad saba ja tiivad. See püsib õhus nii aerostaatilist kui ka aerodünaamilist tõstejõudu kasutades ning lendamiseks annavad rammu neli propelleritega diiselmootorit.

Hybrid Air Vehicles on 2007. a Ühendkuningriigis asutatud firma, mis loob hübriid-õhulaevu.

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid