Facebook oli juuli lõpus sunnitud umbes neli miljonit Oculus Quest 2 virtuaalreaalsuse-peakomplekti ostjatelt tagasi paluma, kuna tuhanded kasutajad kurtsid selle kandmise järel nahaprobleemide üle. Neist 45 vajasid väidetavalt isegi haiglakülastust.

Mis juhtus? Peakomplekti kandjatel tekkis näonaha ärritust, sh löövet, nõgestõve sümptomeid, muidu põletavat tunnet, paistetust jm.

Facebook peatas Põhja-Ameerikas OQ2 müümise ja varustas peakomplektide plastvahust katte (see osa, mis näonaha vastu puutub) uue materjaliga.

Müügipaus kestis umbes kuu; müük jätkus augusti lõpus. Vähemalt USAs saab sama hinna ehk 299 dollari eest aga juba kaks korda suurema andmeruumiga (64 asemel 128 GB) komplekti.

OQ2 saigi endale viletsama kvaliteediga näokatte kui algupärane mudel, tõenäoliselt nii omahinna vähendamiseks kui ka uute komponentide äramahutamise nimel.

Facebook tunnistas juba mullu detsembris, et väike hulk OQ2 kasutajaid on kurtnud sellega seotud näonahaprobleemide üle. Lisades aprillis, et vahtpinnal on inimnahale ebameeldivate keemiliste ainete jälgi, kuid nende kogus jääb alla valdkonnas aktsepteeritava standardi.

Facebook teatas mai alguses, et kaubaks on läinud viis miljonit Oculus Quest 2 komplekti.

Virtuaalreaalsus-seadet arendav tiim alustas tegevust 2012. a aprillis nimega Oculus VR. Ligi kaks aastat hiljem omandas viimase 2,3 miljardi USA dollari suuruse tehingu käigus Facebook (sularaha + aktsiad). Selle tehingu väärtus täna oleks võrreldav 2,24 miljardi euroga.