Kui Honda Euroopa müügi tipptulemus oli 312 000 autot aastas, siis selle aasta esimeses pooles oli see vaid 35 000 ning eelmisel aastal 81 000. Honda aga näeb siin võimalust keskenduda kvaliteedile, mitte kvantiteedile.

Lisaks on Hondal tules mitu rauda – muuhulgas nii lennundus kui üllatuslikult ka näiteks vaegnägijate jalanõud, mis kandjat GPS-i abil juhatavad.

Uue tegevjuhi käe all on plaanis automüügi osas täielikult elektrile, vesinikule või muudele alternatiivsetele kütustele üle minna 2040. aastaks. Juba järgmiseks aastaks on kõik Honda poolt Euroopas müüdavad mudelid kas hübriidid või elektriautod.

Uus HR-V

Hoolimata kesisest müügist on üks mudel, mis on kahtlemata menuk – HR-V. Alates mudeli turuletulekust 1998. aastal on seda üle maailma müüdud 3,5 miljonit eksemplari. Kuigi 2007. aastal peatus tootmine üleilmse majanduskriisi tõttu, tuli HR-V 2015. aastal hooga tagasi ning nüüd on saabumas järgmine mudelipõlvkond.

Uue HR-V ainuke prototüüp Euroopas oli täna Eestis kohal ning peaks olema pea täies ulatuses seeriatootmismudeliga analoogne. Mudeli esitluseks ning esimeseks sõiduprooviks on lootust oktoobris, Eestisse jõuavad masinad alles järgmise aasta jaanuaris-veebruaris.

Muudatused

Uue HR-V pikkus ja laius on eelmisega võrreldes täpselt sama, kuid auto on 2 cm madalam ning samas on kliirens 1 cm kõrgem. Tagaistujatel on eelkäijaga võrreldes 3,5 cm rohkem põlveruumi.

Kuigi disainis on eeskujuks võetud hetkel trendikas “kupeeliku linnamaasturi” joon ühes pisut langeva tagumise katusejoonega, ei ole tagaistmel pearuumiga probleemi – esitlusel sai võetud seltskonna kaks kõige pikemat inimest ning nad üksteise järel istuma sätitud.

Kupeelikku disaini rõhutavad ka peidetud tagumised ukselingid, mis loovad kaugemalt vaadates illusiooni 3-ukselisest autost. Esimene ’98 HR-V ju oli seda samuti ning viieukseline mudel tuli alles veidi hiljem, 2000. aastal.

Uuenduse on läbinud eesmine iluvõre, mis nüüd kere värvi. Tagantpoolt leiab samuti hetke trendidele vastava autolaiuse LED-tagatule ning järjestiksüttimisega suunatuled.

Ajamite osas valik puudub – 1,5-liitrine vabalthingav bensiinimootor täiendab kaht elektriajamit, millest üks toimib vajadusel generaatorina. Linnakiirustel sõidab HR-V nagu elektriauto ning sisepõlemismootor keskendub rohkem aku laadimisele kui vedamisele, maanteekiirustel see siiski muutub.

Uue HR-V võimsus on 96 kW ning pöördemoment 253 Nm, kiirendus sajani vältab 10,6 sekundit. Sõidurežiime on kolm – säästlik, tavaline ja sportlik. Varustustasemeid on samuti kolm – Elegance, Advance ja Style.

Sõitjateruum

Sisustuse poolelt väärib märkimist Hondadele omane “inimesekesksus” – teisisõnu nutikad lahendused, mis autoga elamise mugavaks teevad. Näiteks tagaistmed käivad kas täiesti lapikuks “põrandaks”, kuhu mahub soovi korral (küll mitte tikksirgelt) isegi magama. Samas on võimalik tagaistmeid ka hoopis üles tõsta, et tekitada väga palju ruumi näiteks püstiste esemete vedamiseks.

Tore on ka see, et uue 9-tollise multimeediaekraani kasutusmugavusele on mõeldud ning käe toetamiseks koht loodud – paljudel uutel autodel on “hõljuva käe” probleem. Samas on HR-V-l toetamiseks kõige mugavama koha peal ka ohutulede lüliti, millele lihtne vastu minna. Vajab pisut harjumist.

Tagaluuk on elektrooniline ning teisest varustustasemest alates on kaasas ka automaatsulgumise funktsioon, kui võtmega eemaldud. Selle saab vajadusel loomulikult ka välja lülitada.

Näidikuplokk on tehtud väiksemaks ja minimalistlikumaks, sõitjateruumi ventilatsioonisüsteem on läbinud värskenduskuuri ning uudsed L-kujulised ventilatsiooniavad armatuurlaua servades tekitavad efektiivsema mööda aknaid liikuva “õhupadja”.

Kui tootmismudeli osas muudatusi tulemas on, siis puudutavad need tõenäoliselt pisidetaile. Näiteks näidikuploki graafika tundus veel veidi vanamoeline ning osad kliimaseadme juhtnupud (füüsilised, mitte menüüsse peidetud – aitäh!) tegid mõnusa tagasisidestava “klõpsu” vaid ühele poole.

Kui viirus lubab, siis saab loodetavasti oktoobris pikemalt proovida ning näha, mille osas muudatusi tehtud on.