Eesti, vene või inglise keeles toimiv digiteenindus laseb end ID-kaardi, Mobiil-ID või Smart-ID abil ise kirja panna. Teenus toimib tavalise brauseriga arvutis ja nutiseadmes.

Lahendus sarnaneb lennujaamast ja sadamast tuttava check-in-võimalusega, mis lubab registratuuri ja järjekorras seismise vahele jätta, kinnitas ITK klienditeenindusjuht Lea Karik.

"Idee hakkas arenema, kui iseteenindus ka mujal teenindusettevõtetes hoo sisse sai. Meie algupärane eesmärk oli luua iseteeninduskiosk.

Vaatasime ringi ja uurisime eri kogemusi mujalt tervishoiuasutustest, kuid sellisel kujul, nagu meie soovisime, midagi väga ei olnud. Sealt edasi liikus arendustiimil mõte veebipõhisele lahendusele," ütles Karik.

Registreerida saab end kahe tunni jooksul enne vastuvõtu algusaega – ise sealsamas visiite kokku leppida ei saa. Küll saab keskkonnas ka arvete eest tasuda.

Iseteeninduslahendus on Ida-Tallinna Keskhaigla ja AS-i Nortal ühine arendus, millele pani õla alla klaster Connected Health.

"Selle lahenduse saavad kõik Eesti haiglad võtta kasutusele tasuta litsentsiga. Haigla peab rahastama oma vajalikud lisad ja ühendamise haigla infosüsteemiga.

Lahenduse väljatöötamisel olid konsultantide rollis ka TÜ Kliinikumi spetsialistid ning meil on kindlalt plaanis sama lahendus kasutusele võtta, kui Kliinikumi-spetsiifilised arendused ja liidestustööd tehtud saavad," ütleb Tartu Ülikooli Kliinikumi infotehnoloogiajuht Kati Korm.

Forte küsis sarnaste plaanide kohta veel kahelt suurelt haiglalt.

Lääne-Tallinna Keskhaigla esindaja ütles, et neil sarnast lahendust kasutusel ei ole ning lähiajal ei ole seda ka planeeritud.

Põhja-Eesti Regionaalhaigla e-haigla juht Imbi Kivi-Sild teatas: "Meil on tugeva autentimisega logimine (ID-kaardi, M-ID ja SmartID abil), vastuvõtule registreerimine ja videovastuvõtu lahendus. Mobiilne vastuvõtule registreerimine tekib patsientidele plaani kohaselt järgmise aasta alguses."

Euroopa Regionaalarengu Fond kaasrahastas arendusprojekti 25 000 euro ulatuses.