Mobiilirakendused ehk äpid on teadupärast nutiseadmetes kesksel kohal. Kuna suurem osa äpiärist käib läbi kolme tehnoloogiahiiu e-poodide – Apple’i App Store, Google’i Play Store ja Amazoni Appstore –, on hea teada, et suur kolmik asus äpiloojate elu majanduslikult kergemaks muutma.
Nad ei teinud seda päris vabatahtlikult, eriti just möödunud aastal jõudis avalikkuse ette üsna palju äpimeistrite nurinaid kõrgete komisjonitasude üle ning üks tüli viis koguni kohtusse (Epic vs Apple “Fortnite’i” asjus).
Igatahes on Apple, Google ja Amazon rakendusteloojate elu hiljuti kergemaks muutnud – eeldusel, et äpi käive jääb alla miljoni USA dollari (ca 840 000 euro) aastas.
Varem võtsid kõik kolm oma e-poodi lisatud äppide käibest 30% endale. Nüüd aga on seis oluliselt muutunud.
* Apple võtab alates möödunud jõuludest (mõnel juhul juba novembrist) aastas alla miljoni dollari teeniva äpi käibest vaid 15%.
* Google hakkab tänavu 1. juulist samuti 15% võtma, aga ainult esimeselt miljonilt. Kui äpp teenib juba kokkuvõttes rohkem, hüppab tasu 30%-le tagasi. Soodukas kehtib igale rakendusetootjale, nii et annab suurtegijatele teatava eelise (ka nemad hoiavad ju raha kokku).
* Amazon hakkab millalgi tänavuse aasta lõpus 20% küsima, arvesse lähevad ka sellele eelnenud 12 kuud. Kes kasutab Amazoni pilveteenuseid (AWS) nii suures mahus, et vähemalt 10% käibest kulub selle eest maksmisele, saab veel 10% erisooduka. Ilmselt päris mõistlik mõte äpiloojate rahulolu suurendamiseks.
Mitmesuguseid soodustusi ja preemiaid saavad äpiloojad ka pisemates ja mitte tingimata nutiseadme-kesksetes e-poodides – nagu Microsofti ja Huawei omad. Selliste nippidega on tehnoloogiafirmad juba aastaid äpiloojaid meelitanud. Suurem osa action’ist toimub aga siiski Apple’i ja Google’i poodides.
Tänavuse mai seisuga on enim äppe Google’i Play Store'is (3 482 452), Apple’i App Store'is (2 226 823), Microsofti Windows Store'is (669 000) ja Amazoni Appstore'is (460 619). Kõik teised ametlikud e-poed on pisemad.
[HILJEM LISATUD] Huawei teatas 22. juunil äppide loomise võistlusest Apps Up, kus auhinnafond on miljoni USA dollari suurune – ühe äpiga saab võita kuni 15 000 – ja parimaid reklaamitakse ka App Gallery keskkonnas.