Ohvriks langesid sel korral üks Narva-Jõesuu ja kaks Narva elanikku. Kõigile neile helistas end pangatöötajana esitlenud vene keelt rääkiv mees, kes ütles, et ohvrite kontol on tehtud kahtlaseid tehinguid, mis tuleks peatada. Pangakonto kaitsmiseks paluti sobival hetkel sisestada telefonis oma Smart-ID koodid.

Narva-Jõesuus elava naise pangakontolt kanti nii ära 4700 eurot, Narva naise ja tema poja kontolt 2860 eurot ning veel ühe Narva naise kontolt 1930 eurot.

„Vähemalt kahel juhul neist helistati välismaise suunakoodiga numbrilt ning läbi suhtluskeskkonna Viber, helistajaks oli vene keelt kõnelev mees. Muud üksikasjad on värskete menetluste puhul täpsustamisel," ütles Fortele juhtumeid kommenteerides prokuratuuri esindaja.

Ta palus inimestele meelde tuletada, et pank ei küsi kunagi klientidelt telefoni teel või läbi mistahes suhtlusrakenduse selliseid andmeid ega logi ühegi kliendi eest kaugteel tema internetipanka.

Möödunud aasta juulis selle skeemiga tegevust alustanud pätid on Eesti inimeste kontodelt teadmata suunas ära kandnud ligi 600 000 eurot. Ohvrite arv lähene 150-le.

Osadel juhtudel kasutasid kurjategijad ühe Eesti makseteenuse võimalusi, tänu sellele õnnestus tehingud peatada ja ohvritele tagastata enam kui 30 000 eurot.