2019. aastal hakkasid 2013-2015 mudeliaasta 85 kWh Tesla Model S ja Model X omanikud kurtma, et pärast tarkvarauuendust on laadimisajad pikenenud ja sõiduulatus vähenenud. Nagu nüüdseks välja selgitatud, polnud kurtmine alusetu.

Hoolimata suurest rollist naftatööstuses on Norra elektriautodele üle mineku osas esirinnas: 2025. aastast keelatakse uute sisepõlemismootoriga masinate müük, lisaks saavad elektriautod erinevaid toetuseid ja maksuvabastusi. Erinevalt paljudest teistest riikidest on Norra koduturu jaoks toodetav elekter pea täielikult taastuvatest allikatest pärit.

Rohkem kui 30 norrakat esitasid Tesla vastu 2020. aasta detsembris kaebuse. Pikenenud laadimisajad said ka testide käigus kinnitust ning kohus langetas 29. aprillil otsuse klientide kasuks. Otsuse kohaselt peab Tesla igale mõjutatud sõiduki omanikule maksma 13 200€. Norras on selle ajajärgu mudeleid umbes 10 000 ning see tähendab, et ideeliselt võib jama minna Teslale maksma 132 miljonit eurot.

Tesla vastuse kohaselt pidi tarkvarauuendus aku eluiga pikendama ning vähenenud sõiduulatus mõjutas väga väheseid kliente. Teslal on nüüd maksmiseks aega 31. maini või otsuse edasi kaebamiseks 17. juunini. Suure tõenäosusega juhtub muidugi viimane.

Tarkvarauuendus vähendas sõiduulatust vahemikus 19 kuni 48 km ühe akutäie pealt ning kannatasid ka kiirlaadimiskiirused. Tegu võis olla strateegiaga vananenud (Model S-i ja X-i 85 kWh akupakkide tootmine lõpetati 2016) akupakkidega masinate omanikke uute poole suunata.

Norra omanikud pole ainukesed, kes relvile tõusevad – ka 75 omanikku Taanis on kaebuse esitanud, osad neist lubavad enam mitte kunagi Teslat osta.