Loeme kohe numbrid letti: võimsus 210kw/286hj, pöördemoment 400Nm, kiirendus 0-100 6,8s, keskmine energiakulu 18,6 kWh/100km, aku mahutavus 80kWh ning reaalne sõiduulatus ligi 350 km (tehaseandmetes 459, aga see eeldab ideaaltingimusi ja linnasõitu, kus rohkelt pidurdamist ja selle abil aku laadimist).

(Võrdluseks näiteks samaväärne linnamaastur - Aasta auto 2021 ehk VW ID.4 andmed: võimsus kuni 204hj, aku mahutavus kuni 77kWh, kiirendus ligi 8s, energiakulu ligi 20kWh/100km ja reaalne sõiduulatus pisut üle 400 km.)

Esimene mõte selle autoga paigast liikudes läheb jazzmuusikale: sa tunnetad muusikute tegelikku võimu ja filigraanseid oskusi, aga nad ei kasuta seda päriselt kunagi täies ulatuses ära - laval võivad kostuda vaid üksikud juhuslikuna näivad noodid. Täpselt sama juhtub iX3-ga - see on oma kogukale kerele, jõulisele kehakeelele ja sisemisele jõule vaatamata võimeline paigalt liikuma märkamatult ja absoluutselt hääletult.

Ent piisab vaid kergest jalavajutusest „gaasipedaalile", et vastu istme seljatuge surutud keha kaudu aimu saada, mida BMW selle elektrimootorisse tegelikult on sisse võlunud.

Auto sõiduulatusega on ka nii, et ta pakub ilmast ja eelnevastest sõitudest lähtuvalt tegelikult alati väiksemat numbrit, kui reaalselt alles jääb. Nii juhtus mul proovisõidu ajal, et kui olin Haaberstist läbi linna Maardusse jõudnud, siis näitas tabloo mulle, et oleksin nagu läbinud vaid 2 kilomeetrit (tegeliku 40 km asemel).

Samas on „kütusekuluga" - reaalsuses sain mina näiduks kõigest 18,3 kEh/100, mis on tehaseandmetest väiksem energiakulu.

Mis puutub multimeediasüsteeme Saksa autodele omaselt on kombineeritud puutetundlik ekraan käigukangi lähistel olevate navigeerimisabidega - BMW puhul on viimasteks keeratav ja vajutatav nupp.

Püsikiirusehoidja on muidugi adaptiivne ja seda kuni seiskumiseni välja. Kui eessõitja eest ära keerab, siis lastakse ta kaamerate vaateväljast suhteliselt „valutult" vabaks ja sõit jätkub suurema pidurdamiseta. Auto jälgib eesolevat liiklust ka ilma, et püsikiirusehoidja oleks sisse lülitatud - see, et su istme all oleva masin automaatselt aeglustab ees olevat sõidukit märgates, on uute autode puhul juba nii loomulik ja sõltuvust tekitav omadus, et ilma selleta ei tahaks autot omadagi.

Sellel autol on veel olemas „vana hea" nupust käivitamise ja välja lülitamise nupp, mõnel konkurendil on see juba kadunud - istu vaid sisse, vali käik ja sõida! Küll jõuab BMW ka selleni.

Kuna auto on kõrge (veljed on seejuures 20-tollised) ja kogukas, siis kitsaste ja kurviliste teede peal kipub hoogsama liikumise korral reisijate kõikumist tunda andma.

Masinal on suur 510-liitrine pagasiruum ja lisavarustusena liigendkinnitusega haagisekonks kuni 750 kg haagise jaoks. Laes on aga elektriliselt ettetõmmatava kattega ja veidi avatav klaas.

Connected Charging digiteenustega on juhil alati ligipääs informatsioonile aku laetustaseme, lähima laadimisjaama ja laadimisprotsessi kohta.

BMW iX3 Charged Plus paketiga auto hind koos käibemaksuga on 70 300 eurot. Mis on märksa kallim, kui kõige kallima mugavuspakettidega VW-d ja Škodad ja Lexused. Aga selle hinna sees on ka väärispuidust detailid "Fineline Cove", välised ehisdetailid, nahkpolster 'Vernasca' jne. Nahast detaile leiab ka armatuurlaualt ja uste sisemusest.

BMW X3 on ühtlasi esimene mudel, mis on saadaval nii bensiini- või diiselmootori, pistikhübriidi või täiselektrilisena.