Pangatöötajapettus laastab üha suurema hooga: kahe päevaga on heausksete inimeste kontosid tühjendatud 80 000 euro võrra
(48)Möödunud aasta juulis esimesi märke näidanud pettus jaguneb üldjoontes kahe skeemi vahel. Ühel juhul teatavad vene keelt rääkivad ja end pangatöötajatena esitlevad kelmid, et neil on vaja kahtlaste tehingute peatamiseks inimeste Smart-ID või Mobiil-ID koode või tuleb ohvritel mobiili paigaldada mõni programm. Teisel juhul esitletakse end investeerimisnõustajatena ja palutakse samuti teatud programmide paigaldamist, mis tegelikkuses annavad kurjategijatele ligipääsu ohvri seadmetele.
Viimase kahe politseikroonika muutmata kujul näeb välja selline:
17. mail helistas 65-aastasele naisele väidetav Swedbanki töötaja, kes ütles, et tema internetipank läheb lukku ja raha võib arvelt kaduda, kui ta ei logi sisse oma internetipanka. Naine ehmatas sellise teate peale ära ja tegi täpselt nii, nagu helistaja palus. Pärast seda selgus, et naise kontolt oli kadunud 800 eurot.