Autode CO2 emissiooni tase on hakanud Eestis otseselt mõjutama nende liisingutingimusi
(4)Forte pöördus liisinguandmete täpsustamiseks Swedbaki poole ning võtsime seejuures näitena kolm uut KIAt:
Swedbanki kommunikatsioonijuht kinnitas, et kõigi nende kolme mudeli liisinguintressid on tõesti erinevad ning see ei olene mudelist, vaid just CO2 heitmete tasemest.
Nii on intress alates 1.49% + kuue kuu Euribor autodele, mille CO2 heitmete tase ei ületa 95 g/km. Selle alla läheb meie küsitud Kia Niro elektriauto - nii uus kui ka kasutatud.
Intress on aga alates 1.89% + kuue kuu Euribor autodele, mille CO2 heitmete tase on 95-130 g/km. Siia mahub Kia Niro hübriid - taas nii uus kui ka kasutatud.
Kui osta aga fossiilkütusega Sportage, siis on intress juba hoopis teisest puust ja isegi kuni enam kui kaks korda kõrgem elektriautode omast:
- kuni 1-aastase auto ostmisel 2,29%;
- 2-5-aastase auto ostmisel alates 2,59%;
- üle 5-aastase auto ostmisel alates 3,49%.
Swedbanki uuringust selgus ka, et kolmandik eestlastest prognoosib elektriauto ostmist lähima kümne aasta jooksul
Küsitlusele vastajate hinnangul innustaks neid puhtamat autot ostma odavam hind (44%) ja paremad finantseerimistingimused (40%). Lisaks toodi välja madalamaid kasutamiskulusid (28%), tehnilised lisavõimalused (22%), soov panustada kliimasaaste vähendamisesse (16%) ja maksusoodustused (12%).