Forte pöördus liisinguandmete täpsustamiseks Swedbaki poole ning võtsime seejuures näitena kolm uut KIAt:

  • Täiselektriline auto eNiro, mille CO2 emissioon 0 :
  • Hübriid Niro MY21, millel CO2 emissiooniga 110-120:
  • Fossiilkütust tarbiv Sportage CO2 emissiooniga 168-180:

Swedbanki kommunikatsioonijuht kinnitas, et kõigi nende kolme mudeli liisinguintressid on tõesti erinevad ning see ei olene mudelist, vaid just CO2 heitmete tasemest.

Nii on intress alates 1.49% + kuue kuu Euribor autodele, mille CO2 heitmete tase ei ületa 95 g/km. Selle alla läheb meie küsitud Kia Niro elektriauto - nii uus kui ka kasutatud.

Intress on aga alates 1.89% + kuue kuu Euribor autodele, mille CO2 heitmete tase on 95-130 g/km. Siia mahub Kia Niro hübriid - taas nii uus kui ka kasutatud.

Kui osta aga fossiilkütusega Sportage, siis on intress juba hoopis teisest puust ja isegi kuni enam kui kaks korda kõrgem elektriautode omast:

- kuni 1-aastase auto ostmisel 2,29%;

- 2-5-aastase auto ostmisel alates 2,59%;

- üle 5-aastase auto ostmisel alates 3,49%.

Swedbanki uuringust selgus ka, et kolmandik eestlastest prognoosib elektriauto ostmist lähima kümne aasta jooksul

Küsitlusele vastajate hinnangul innustaks neid puhtamat autot ostma odavam hind (44%) ja paremad finantseerimistingimused (40%). Lisaks toodi välja madalamaid kasutamiskulusid (28%), tehnilised lisavõimalused (22%), soov panustada kliimasaaste vähendamisesse (16%) ja maksusoodustused (12%).