Parimad elektriautode laadijad Eestis on täna 150 kW võimsusega ja suudavad auto aku täis laadida umbes tunni ja 15 minutiga. Koduvõrgus laadimine võtab aga aega kogu öö. Parimal juhul on tulemuseks kuni 500-kilomeetrine läbisõit, Eesti kehva suusailma oludes reeglina mitte üle 250300 kilomeetri.

On väga suur erinevus, kas kolm minutit vältava tankimisega saad sõita 500 kilomeetrit bensiiniauto puhul või viis kilomeetrit elektriautoga, võtab Business Insider kokku uuringus osalenud autoomanike arvamuse.

California Davise ülikooli teadlaste Scott Hardmani ja Gil Tal'i ajakirjas Nature Energy avaldatud uue uuringu käigus küsitleti kalifornialasi, kes ostsid elektrisõiduki aastatel 20122018. Umbes iga viies pistik-elektrisõiduki (PEV) omanik pöördus tagasi bensiinimootoriga auto juurde, enamasti seetõttu, et akude laadimine oli „pind tagumikus", leidsid teadlased.

Ligi 70 protsendil loobujatest puudus kodus või töökohal autode kiire laadimise (240 või 480 volti) võimalus ehk nad olid tavapärase 120-voldise võrgu kasutajad.

Ligi kaks kolmandikku uuringus osalenud PEV-i juhtidest ütles, et nad ei tahtnud kasutada avalikke laadimispunkte. Põhjus jäi neil küll täpsustamata, aga seda pole raske aimata kes see ikka tahab tund-kaks auto tankimisel aega surnuks lüüa.

Hardman ja Tal märgivad, et elektriautod on küll viimastel aastatel teinud suure arenguhüppe ohutuse, mugavuse ja tehniliste omaduste osas, aga nende laadimise aja osas pole suurt midagi muutunud.

Teadlased hoiatasid, et see suundumus võib raskendada elektrisõidukite müügieesmärkide saavutamist ning turu kasvu üldiselt.

Autotootjad pole aga siiani leidnud ka kasumlikku viisi elektriautode tootmiseks. Isegi Tesla suutis esimese kvartali kasumi välja teenida ainult energiakrediidi ja bitcoin'i müümisega.