Uues kümneosalises saatesarjas „Auto Poodcast” räägivad City Motorsi inimesed lähemalt sellest, mis nende valdkonnas toimub, millised on autoturgude trendid, milliseid autosid eestlased eelistavad ja mida on oodata autoturule tulevikus. Neljas saade sarjast „Auto Poodcast” keskendub uutele tuultele Nissani mudelivalikus.

“Pandeemia on mõjutanud meie äri üsna palju, nagu enamusi tegevusi. Kuna ka meie allhankijaid on kogu maailmas laiali, turud on kõikjal üle planeedi, kõikides riikides valitsevad erinevad piirangud, erinev olukord, siis just see on meie tegevust mõjutanud. Nüüd hakkamegi järjest neid pandeemia tagajärgi läbi lappama ja lahendama. 2021. aasta tuleb aga kindlasti parem aasta kui seda oli eelmine. Seda juba kasvõi sellepärast, et Euroopa turule on jõudmas kaks uut Nissani mudelit: Euroopa üks ostetumaid autosid Qashqai tuleb välja oma kolmanda põlvkonnaga ja turule jõuab ka meie täiselektriline linnamaastur Ariya,” selgitab Mikk.

Kui vaadatagi sõiduautode tulevikku, siis diiselautode kohta ütleb Mikk, et nendega on Nissani puhul kõik, tootmine on lõpetatud. Jätkatakse aga hooldusega, kuni nende autode loomuliku lõpuni. Edasi algab nii öelda elektrifitseerimise faas ehk siis uued Nissanid on kõik, kas bensiinimootoriga, hübriidid või elektriajamiga. Mikk ütleb, et siin tuleb mängu nii regulatsioonid, mis aina väiksemat heidet nõuavad kui ka inimeste roheteadlikus ja sellest tulenev soov hübriid- või elektriauto järele.

“Üks uus suund on meie e-Power, mis on Jaapanis ülipopulaarne, kuid jõuab Qashqai’ga Euroopasse ehk alles uuel aastal. e-Power on siis lahendus, kus elektriautole on pandud peale bensiinimootor. Mõte on siin selles, et bensiinimootor töötab autol ühes kindlas ja ülioptimaalses rütmis, et vähesest kütusehulgast võimalikult palju elektrit toota ning anda see edasi elektrimootorile, mis siis juba autot liigutab. Nii saame elektriauto kus ei pea mõtema sõiduulatusele ja samas kulutades võimalikult vähe kütust ning paisates keskonda vähem heitgaase,” räägib Mikk.

Mis muudavad nii väga populaarse elektriauto Nissan Leafi, kui ka tulevase särtsumasina Ariya ning hübriidid äriliselt väga edukaks on see, et enamasti on kõikides riikides just madala CO2-emissiooniga autodel madalamad maksud ja muud nõuded, mis muudavad need autod ka odavamaks. Tulevikus isegi võrreldes bensiinimootoriga autodega.

Stuudios arutasid pikemalt autoturu olukorra ja tuleviku üle Nissan Nordic Europe Baltikumi juht Margus Mikk ja City Motorsi müügijuht Jüri-Bruno Asari.

Kuula saatesarja „Auto Poodcast” uut salvestust Delfi Tasku keskkonnast: