Autotootja esindajad tunnistasid äsja, et see oli varajane aprillinali. Aga kuna keegi suurfirmalt midagi sellist ei oodanud, edastasid libauudist tõe pähe siiski mitmed meediaväljaanded. USAs näiteks The Associated Press, The Washington Post, USA Today ja CNBC.

Tõe paljastas The Wall Street Journal, mis võttis ühendust Saksamaal asuva Volkswageni peakorteriga, et uudise kohta lähemalt uurida. USA Volkswageni esindajad kinnitasid ajakirjanikele rahumeeli, et nii on, lugu vastab tõele.

Ameerika ajakirjanikud on juhtunust üsna häiritud, avaldades viimase umbes 12 tunni jooksul halvustava tooniga jätku-uudiseid, mis sellise tembu maha laidavad.

Pole ka ime, meedia usaldusväärsus vabas maailmas saab juba pikemat aega kriitikanooli. Rääkimata sellest, et ilmselt ükski endast lugupidav meediaorganisatsioon ei taha saada sel viisil avalikult lolliks tehtud.

Nagu järgnevast Twitteri-säutsust näha, võtavad meedia esindajad seda pullitegemist oluliselt tõsisemalt, kui VW esindajad arvata võisid:

Peamised süüdistused Volkswageni aadressil on stiilis "USAs on niigi valeinfo levimise probleem, kas tõesti oli vaja sellele omalt poolt lisada? Eriti firma poolt, mis hiljuti suure pettusega vahele jäi ning pidi selle miljardite USA dollarite suuruse trahviga heastama."

Halb nali või mitte, libauudis kergitas USAs ajutiselt Volkswagen Groupi aktsiahinda.

Volkswageni kaubamärgi alt leiab täiselektrilisi mudeleid hetkel vaid ühe, mullu septembris ilmunud Volkswagen ID.4. Aga elektrilisemaks (ehk "Volts-wageniks") muutumise poole on firma teel küll, nagu kõik suured autotootjad.