Arendaja selgitab: miks Digilugu märtsis kaks korda kokku jooksis
(36)Digiloos on iga inimese jaoks suures koguses eluliselt vajalikku informatsiooni ja funktsioone: digiretseptid, vaktsineerimispass, uuringute vastused, ravikindlustuse andmed, saatekirjad, raviajalugu ning eriarsti vastuvõtule registreerimine.
Just selles portaalis avanes 11. märtsil ka riskirühmadele võimalus end mõnes Eestimaa haiglas koroonaviiruse vastaseks vaktsineerimiseks kirja panna. Möödunud reede õhtul lisandus portaali info selle kohta, kas inimene kuulub mõnda riskirühma ja seega ka eelisvaktsineeritavate sekka.
Paraku tõid mõlemad uuendused kaasa selle, et keskkond muutus enam kui pooleks päevaks täies ulatuses täiesti kättesaamatuks – see lihtsalt ei pidanud kasutajate hulga kasvule vastu. Eile tulid värskes arendustöös ilmsiks ka kirjavead ning mobiilivaates katkised tabelid.
Portaali haldab sotsiaalministeeriumi IT-maja nimega TEHIK. Arendustöid teeb alates möödunud aasta juulist ka vastava riigihanke võitnud 88 töötajaga ettevõte Industry62 OÜ, mis on teinud ka koroonatestijale Synlabile veebilahenduse testi.me.
Industry62 esindaja Taavi Tasuja selgitaski Fortele, et eilne probleem oli tingitud mitme asja kokku langemisest, mis paistis kasutajale patsiendiportaali tõrgetena.
„Enam kui kümme aastat tagasi loodud patsiendiportaali on aja jooksul arendanud erinevad ettevõtted ja sinna on loodud järjest uusi funktsionaalsusi. Teatavad välja kujunenud portaali seadistused koos mitte piisava indekseerimise ja puhverdamisega tekitasid olukorra, kus portaal ei suutnud koormusele vastu pidada," viitas Tasuja asjaolule, et aastate jooksul ei ole Digiloo arendusi alati korrektselt dokumenteeritud.
Tema sõnul töötasid ettevõtte arendajad koos TEHIKu inimestega eile hiliste õhtutundideni, et olukorrale lahendus leida.
„Tänaseks on tõrked kõrvaldatud ning patsiendiportaal töökorras. Samuti töötab riskipatsientide kuvamise lahendus," rääkis Tasuja.