Coco Chanel vihkas vaesust, mis oli teda lapsepõlves ümbritsenud, ning ta püüdis kogu elu tõestada, et on niisama palju väärt kui ühiskonna kõrgkiht, vahendab ajakiri Imeline Ajalugu.

Coco Chanel alustas rõivaste õmblejana, ent oskusliku ärinaisena tuli talle idee, mis tõi talle tohutu majandusliku tulu.

Suurima edu tõi Chanelile parfüüm N°5, mis tuli turule 1921. aastal. Lõhnaõli töötas välja Venemaal sündinud keemik Ernest Beaux.

Kui too Chanelile oma parfüüme esitles, meeldis Cocole viies tootenäidis. Nii saigi parfüüm oma nime, seda enam, et Chanel pidas viit oma õnnenumbriks. Coco esitles ka kollektsioone sageli just 5. mail.

Kui seni jagunesid parfüümid "korralike naiste" õrnadeks roosilõhnadeks ja "langenud naiste" tugevateks jasmiinilõhnadeks, siis N°5 oli mõeldud moodsatele emantsipeerunud neidudele.

Ka pudelike, mille kuju Chanel välja mõtles, oli uudne oma lihtsuses, erinedes senistest ohtrasti kaunistatud parfüümipudelitest.

Pärast Chanel N°5 turule toomist sai tavaks tuua koos uue moekollektsiooniga välja ka uus lõhnaõli.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena