Nii võeti vastu otsus tuua Euroopa turule Ameerikas ja Austraalias juba kaks kümnendit edukalt müügil olnud Highlander, kes paratamatult hakkab tulevikus hammustama mõlema eespoolmainitu turuosa. Samas oodatakse nüüd Toyota müügisaalidesse kliente, kes vajavad lihtsalt suuremat autot, ent kelle jaoks Sharalaxy on lootusetult out.

Toyota Highlander ei ole „ameeriklane“ üksnes oma suuruse ja pehmuse tõttu – meile saabuvad autod ongi valmistatud USA-s Indiana osariigis Princetowni linnas asuvas koostetehases ning disainitud Kalifornias Calty stuudios. Pole raske arvata, et lisaks Siennat ja Sequoiat (kumbki mudel Euroopasse ei jõua) tootev Toyota on Princetowni suurim tööandja ning piirkonna majandusmootor.

Tegelikult jääb üldse arusaamatuks, mis kaalutlustel Toyota nii pikalt euroversiooniga venitas. Euroopa suurlinnades on küll jätkuvalt populaarseimad B-segmendi ehk väikeautod, kuid sealt väljaspool on mahukad autod alati hinnas olnud. Ilmselt tuli mahtuniversaalide vaimustus enne lihtsalt üle elada.

Tõeliselt suur…

See auto on tõeliselt suur! 4,97-meetrisena on ta Land Cruiserist pikem ning ka „jalanumber“ on suurem – veljemõõt on olenevalt varustusest kas 18“ (madalaim, Luxury) või 20“ (kõrgemad Executive ja Premium tasemed). Samas jagatakse platvormi tunduvalt väiksema RAV4-ga ning see annab kasutusomadustes tunda.

Sisse istudes tundub istmepadi lühike ja reietuge napib, aga sellega harjub väga kiiresti. Ust kinni lüües tundub siiski, et viimse detailini pole noobelmargi väärilise tulemuse saavutamisse panustatud – puudub see tume mütsatus, mille eest kliendid on nõus nii mõnegi lisaeuro välja käima. Aga Lexuse turgu ei saa ju ka täielikult endale võtta.

Juhi parema küünarnuki all on mahukas mitmetasandiline laegas, mille kõige ülemine kiht on mõeldud nuhvli juhtmevabaks laadimiseks. Androidiga telefoni pildi keskekraanile saamiseks on aga siiski juhet vaja.

Odavamal versioonil on väiksem keskekraan, istmed pole ventileeritavad, peegel on peegel, mitte kaamera. Viimane töötab nii hästi, et kui ei teaks, siis ei saakski aru, et tegu on kaameraga.

Kui kahes esimeses reas on ruumi laialt, siis kolmandas istmereas on olud väga kitsad, aga see auto polegi mõeldud igapäevaselt seitsme täiskasvanu mahutamiseks. Kolmanda istmerea alla klappimine käib lihtsalt ning siis on ruumi juba kuni 658 liitrit, teise rea alla klappimisel moodustub aga juba hiiglaslik pea kahekuupmeetrine (1909 l) pakiruum.

Kui aga kolmanda rea istmed on püsti, jääb nende taha 268-liitrine pagasiruum, mis tegelikult on igapäevaseks kasutamiseks täpselt paras. Kuna muid pagasi organiseerimise viise pole, on kolmas istmerida selleks igati sobilik lahendus.

…ja tõeliselt mugav

See auto on mugav. Suurus ja mugavus on need omadused, mis ei jäta end juhile hetkekski meenutamata, ehkki üleilmses (eriti Ameerika) mõistes on tegu vaid keskmise suurusega maasturilaadsega.

Sõit on täiesti ettearvatav, auto käitubki nagu tüüpiline „ameeriklane“ – väga pehme, väga mugav, aga mõistagi mitte väga konkreetne. Kõrge auto on vaatamata oma suurele massile tundlik külgtuule suhtes ning suuremad maanteekiirused (talvised möödasõidud 2+1 lõigul) nõuavad juhilt vahel suurt tähelepanu. Samas triigib auto kevadisi teekonarusi nii, nagu oleks seal all värskelt pinnatud tee, ühtlasi seejuures mõnusalt õõtsudes.