Andres armastab autosid ja teadust, on rooli peos hoidnud (ja lahti pole lasknud!) kuueaastasest saadik ning tema juhiloal on olemas kõikvõimalikud tähtsad tähekombinatsioonid. Eelmise aasta oktoobris peresse lisandunud Octavia on toonud nii mõnegi mõtte, mida jagada.

Andrese Octavia saamislugu

Olen aastate jooksul sõitnud erinevate isenditega alates Honda Civicust kuni BMW 750 ja Nissan Leafini välja. Viimased 5 aastat oli peres üheks autoks viienda seeria BMW aastast 2001. Kordagi ei olnud sellist tunnet, et Škoda esindusest talle väärilist järglast üldse kunagi leida võiks.

Aga ometi käisin möödunud sügisel rohkem nagu nalja pärast 2021 mudeliaasta Octaviaga proovisõidus… ja ostsin esimese (müügisalongis oleva) isendi ära – esivedu, 110 kW diisel. MIKS?!

Proovisõidul oli auto vaikne, ergas, kerge ja täpse rooliga ning kõik autole omased funktsioonid olid saanud osaks baasvarustusest. Tagapink on selline, kuhu saab kolm last turvatoolides ära toppida (võrdluseks – Golfis ei ulata turvavöö Cybexi toolile peale ja tagumisi uksi sulgeda ei saa). Kütusekulu väga hea, hind ka sobiv. Kõik ilus, paberid liisingusse ja oma vana E39 müüki!

Pea baasvarustuses isend koos haakekonksuga anti kätte 1. oktoobril ja alustasin sõitu tempos pea 1000 km nädalas. Peagi selgus, mida mulle esinduses ei räägitud.

Puuduseid siiski jagub

Ei räägitud seda, et odavaim iste ei võimalda istmepõhja kallet muuta; ei räägitud, et poolik “võtmevaba” versioon (käivitada saab, uksi menetleda mitte) tekitab halle karvu; seda, et veljepoltide dekoratiivkatted kaovad iseenesest ning porised püksid on osake igapäevaelust, kui oled harjunud sisenedes-väljudes jalgu vastu lävepakku toetama.

Tarkvaravõimalusi reklaamitakse ja palutakse tõmmata rakendus, mis paraku on nagu sissehelistamisega internetiühendus metsatalus – õige kuufaasiga pärast pikka ootamist näed… et sul on auto. Auto erinevad ekraanid jooksevad kokku nagu Windows 95, iga päev juhtub midagi.

Mõni päev mängib raadio, aga jaama vahetada ei saa, sest raadiofunktsioon ei olevat kasutatav. Mõni päev ei saa istmesoojendust sisse lülitada. Teinekord on jälle start-stopp funktsiooni keset sõitu võimatu välja lülitada, kuna masin leiab, et süüde pole sisse lülitatud ja sellepärast võib juhi vajutused õigustühisteks lugeda. On kuidas on, sõitu pole ükski neist “hädadest” seganud ja auto taaskäivitamine on alati aidanud.

Auto on tark – targem kui isejuhtiv, ennast analüüsiv riigigümnaasiumi lõpetaja. Kui midagi juhtub, siis joonistab ta selle koha kohe ekraanil kollaseks. Kui haagise piduritulel on pirn läbi, läheb kollaseks pool ekraani. Välja lülituvad muuhulgas hädapidurdus ja püsikiirushoidik!

Eneseteadlik sõiduk mõistab, et targem on lasta juhil kellelegi tagant sisse sõita – selle asemel, et pidurdada ning omakorda tagant otsa sõitnu ees piduritule mitte näitamise eest süüdi jääda. Tark massin! See ekraan on nagu õppevahend – kõik saavad teada, kus miskit asub ja milline näeb välja tühjenev kütusepaak või mõni probleemne auto osa.

Aga karta tuleb ainult ühte pilti ekraanil – see on aknapesuvedeliku paagi kujutis. Võiks arvata, et kui aknapesuvedelik otsa lõpeb, avad kerge liigutusega kapoti ja sealt vaatab vastu müügimehe poolt kiidetud Simply Clever kork, mis avades moodustab lehtri ja Sinu mured on murtud!