Eestis on kasutusel hetkel üle 1400 elektrisõiduki, millest KIKi toetuse abiga on soetatud või soetamisel 308 sõidukit. Toetusega saadud autodega tuleb nelja aasta jooksul Eestis läbida vähemalt 80 000 kilomeetrit. Selle kohustuse võtab toetuse saaja juba taotlust kirjutades.

Nii eraisikute kui ettevõtete poolt toetuse abil soetatavate automarkide loetelu on järgmine:

  1. Škoda Enyaq (30)
  2. Nissan Leaf (18)
  3. Tesla Model 3 (17)
  4. Renault ZOE (12)
  5. Hyndai Kona (10)
  6. Renault Kangoo (10)
  7. Volkswagen ID3 (7)
  8. Peugeot erinevad mudelid (4)
  9. Mazda MX-30 (2)
  10. Volkswagen ID4 (2)
  11. Honda E advance (1)
  12. Kia e-Niro (1)


Seega on kõige populaatrsem elektriauto Eestis hetkel Škoda Enyaq, mis peaks küll meie salongidesse jõudma alles aprillis. Selle linnamaasturi aku mahutavus on 55-82 kWh ning sõiduulatus 340 kuni 537 kilomeetrit. Auto hind on ligikaudu 34 900 kuni 48 800 eurot (koos käibemaksuga).

GPS-seadet soovivad autole paigaldada 22 toetuse saajat, esimeses voorus oli neid 8. Nemad ei pea iga aasta läbisõiduandmeid esitama ega satu valimisse, kes peavad kahepäevase etteteatamise järel oma autot KIKile kontrolliks näitama tulema.

KIKi projektikoordinaator Aive Haavel ütles, et kui aasta tagasi toimunud esimeses taotlusvoorus oli umbes 2/3 toetuse saajatest ettevõtted, siis seekord olid taotluste esitamisel kiiremad just eraisikud. „Maksimumi ehk kümmet elektrisõidukit soovib osta neli ettevõtet," ütles ning lisas, et viie auto toetus on juba ka tänaseks välja makstud.

Kümme elektriautot soovib osta logistikaettevõte AS Eesti Post, lühirenditeenust pakkuv Electric Beast OÜ, täisteenusrenti pakkuv Mobire Eesti AS ning suurt osa Tallinnast kaugküttesoojusega varustav AS Utilitas Tallinn.

Kaheksa ettevõtet said toetust kahe, üks seitsme ja üks ettevõte viie elektriauto ostuks.

Enne teise vooru sulgemist vastu võetud taotlustest jäi rahastamata 42. Nendele on KIK saatnud ettepaneku jätta taotlus ootele juhuks, kui peaks vabanema esimesest ja teisest voorust raha nende arvelt, kes siiski toetust välja ei võta. Raha vabanedes vaatab KIK järgemööda läbi ka nimekirjas olevad taotlused.

Eelmise aasta alguses toimunud esimesest voorust on seni loobutud 40 auto toetusest ja selle on KIK juba teise vooru taotlejatele jaganud. Esimese vooru toetust on välja makstud 465 000 eurot ning välja maksmata on veel 495 000 eurot.

Elektriliste sõidukite ostutoetuse taotlusvoorust toetati uute täiselektriliste M1 ja N1 kategooria sõidukite ostu. Toetuse summa ühe sõiduki kohta oli 5000 eurot ning elektrisõiduki hind võib olla kuni 50 000 eurot käibemaksuta.

Toetust antakse Euroopa Liidu kasvuhoonegaaside lubatud heitkoguse ühikutega kauplemissüsteemi enampakkumistuludest ning toetusmeetme töötas välja keskkonnaministeerium.

Uue vähese heitega sõidukite kasutuselevõtu edendamise meetme kujundamine aveel keskkonnaministeeriumil ning majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumil käib.