Kui eelmise põlvkonna mudelit reklaamis Hyundai autona, mida ostavad inimesed, kes järgivad mõistuse häält, siis praegu on mängitud rohkem emotsioonidele.

Mõõtmed on pisut kasvanud ning auto on konstrueeritud täiesti uuele platvormile. Lisandunud on laiust, veninud on teljevahe, kõrgus on aga jäänud samaks. See tähendab loomulikult rohkem turundajate lemmiksõnu, “dünaamilisust” ja “sportlikkust”.

Kujustuses anti disaineritele üsna vabad käed eesmärgiga mõjuda sportlikumalt, ent siiski on tegu äratuntavalt Hyundaiga. Auto välisilme on muutunud eestpoolt tunduvalt kurjemaks – sama stiili järgib ka konkurent Peugeot.

Tagatuled on saanud üsna lendleva kujustuse, korrates C-piilari noolekujulist motiivi, kuid ei mõju ülepakutuna. Samas pikk servast servani ulatuv tulederiba tundub olevat osa kohustuslikust programmist, ehkki tagaosa näeks ilma kenam välja. Jällegi – see ei häiri!

Nupud on alles!

Sisemus tekitab vastuolulisi tundeid. Negatiivselt üllatab palju kõva plasti, pehmeid osi leiab üksnes kohtades, kuhu konstruktorite arvates peaks toetuma juhi või kaasreisija küünarnukk ning sedagi vaid tippversioonil.

Positiivset on rohkem. Lisandunud millimeetrid on läinud tagaistujate heaks ning ruumikuse osas konkureerib uus i20 klassiliidrite SEAT Ibiza ja Volkswagen Pologa, jättes populaarsed Peugeot 208 ja Renault Clio kaugele maha.

Kui keskmine eesti mees end esiistmel paika seab, siis mahub tema taha kenasti teine sama pikk – isegi uus Golf esineb ses osas kehvemini. Istmed on üllatavalt mugavad, pakkudes optimaalset külgtuge ning ei väsitanud hetkekski, ehkki nimmetoe reguleerimise võimalus puudub.

Hyundai on alati olnud juhile ergonoomilise töökeskkonna loomisel maailma parimate hulgas ning uus i20 ei ole ses osas erand. Kõik olulised funktsioonid on jätkuvalt füüsiliste kergesti leitavate nuppude all ja see on väga-väga hea! 10,25-tolline keskekraan toimetab kiirelt ja sujuvalt, sisaldades peamiselt infot, mida õnneks on vaja vaid kord auto eluea jooksul või veelgi harvem.

Kuidas see kõik on kokku pandud, lühikese testi vältel ei selgunud, sest klassikaline munakivitest jäi lumerohkuse tõttu tulemuseta. Loodetavasti saab see viga kevade poole parandatud, kui maa on must ja autol all suverehvid. Ohumärke saatsid välja aga tagaosast kostvad hääled, mis uue auto juurde kuuluda ei tohiks, ent selgus saabub kevadel.

Kolm mootorit ja kolm varustustaset, paketid pealekauba

Auto on saadaval kolmes varustustasemes: Fresh, Comfort ja Style. Hyundaile omaselt on üksikult juurde ostetavaid lisasid vähe, kuid erinevad lisavarustuspaketid võimaldavad luua paljude vajadustele vastava sõiduki. Samas ei tohi unustada, et tegu on väikeautoga – hinnaklass seab oma piirid.