Tõepoolest, masina külgjooned, metalset karva liistud, kapotikumerus ja katusekaar on sedavõrd hoogsad, et jätavad liikuva mulje ka seisva auto puhul. Ning kuna tegemist on sisuliselt maast kõrgemale üles tõstetud ja 20 cm pikemaks venitatud Mazda 2-ga, siis ongi uhke siluetiga kompaktse linnamaasturi laadne toode valmis! Välisdisain on selle auto suurim tugevus.

Mis toimub aga auto sisemuses ja kuidas saab see hakkama põhjamaa lumistel külateedel? Esiteks soovitan kindlasti mõelda lukspaketi valimisele - valgest nahast istmekatted mitte ainult ei näi vaid ka on luksukslikud, juhiiste ise on seejuures elektrooniliselt juhitav (ka nimmekumerus) ja selles on tõesti hea istuda. Lisaks sama klassi pinnad esipaneelil ja uste sisepindadel, roolisoojendus on teadagi kui hea praegusel aastaajal. See oli esimene mulje autosse sisenedes.

Teiseks lugesin mõtteis plusspunkte jaapani disainerile, kes masinale nii suured külgpeeglid külge pani - sõiduaegne kontroll taga ja külgedel toimuva suhtes on tõesti suurepärased. Paar punkti tuli küll kohe maha lahutada, kuna juhi vasaku käe tugi ukse sisepinnal oli tehtud ilmselgelt väiksemat sorti inimesele ja minu küünarnukk (kui iste pea maksimaalselt taga oli), sinna enam ära ei mahtunud.

Mis veel meeldis? Hea oli see, et multimeediadispleil toimuvat sai juhtina nii puutetundlikul ekraanil menüüpunkte vajutades kui kahe istme vahel olevast juhtnupust reguleerides. Meeldis see, kuidas roolil oli lahendatud püsikiirusehoidja juhtimine, ja et intuitiivselt hästi oli valitud koht kohvitopise jaoks istmete vahel. Meeldisid ümmargused ventilatsiooniavad. Ning esitulede poolt pakutav suurepärane valgustus pimedaajal.

Kuid üsna loomulikult tekkis masinaga proovisõitu tehes ka mitmeid nn „tähelepanekuid". Mõnevõrra arusaamatu on näiteks see, miks ei võimaldata juhil sulgeda ehk silme eest ära koristada esipaneelil ehk armatuurlaual püsti olevat pleksiklaasi, millel kuvatakse active driving infot - kiirust, püsikiirusehoidja infot jms. See klaas jääb püsti ja silme ette ka siis, kui juht sellel kuvatava info menüüst kinni paneb. Seega ainus võimalus tundub olevat toores jõud.

Teiseks puuduseks on kahtlematult rikketeated, õigemini nende puudumine. Kui näiteks üks rehvidest peaks tühjenema, siis ilmub juhtpaneelile küll vastav ikoon, aga millise rehviga probleem on, seda peab juht ise mõistatama. Või miks on peamiseks „kinnikeevitatud" näiduks just seieriga kuvatav mootori pöörete arv, aga mitte kiirus või mis iganes muu info. Need pole küll kõige suuremad puudused, aga silma need torkasid.

Masinat juhtida oli aga päris mõnus. Nagu öeldud, siis on see sedaaniga võrreldes kõrgema kliirensiga (15,5 cm), mis tähendab, et vaade linnaliikluses toimuva üle on hea. Sõidutrajektooril püsimisega sai auto täiesti hästi hakkama ka ilma igasuguse soola ja liivata käänulistel jäistel talveteedel. Tavarežiimi kõrval on olemas ka spordirežiim, mis rooli vahetumaks timmib ja pöörded kõrgemaks kruvib - seda kasutades oli sportauto roolis istumise tunne tõesti kerge tekkima - olgu või eelmainitud suure tahhomeetri tõttu silme ees.

CX-3 on saadaval 2-liitrise neljasilindrilise Skyactiv-G mootoriga, mis on võimeline sõidu ajal jooksvalt vajadusel kaks silindrit välja lülitama. See võimaldab väikse koormusega sõitude vältel vähendada nii kütusekulu kui ka CO2 emissiooni keskmiselt umbes 14 protsendi võrra.

Nelikveolised mudelid on varustatud i-Activ nelikveosüsteemiga, mis monitoorib välistemperatuuri, piduri- ja gaasipedaali asendit ning järeldab kogutud info põhjal, millal nelikvedu rakenduma peaks. Lisaks eeloptimeerib see jõu jagunemise kõigi rataste vahel ning aitab suurendada pidamist kõigis teeoludes.

Mina sain oma automaatkäigukastiga auto proovisõidul - julgelt pool linnast väljas - keskmiseks kütusekuluks umbes 7,3 liitrit sajale, mis on tegelikult isegi veidi palju.

Auto hind jääb sõltuvalt varustustasemest 20 000 ja 26 000 euro vahele. Vahepeal olid Eestis esindused sellest masinast tühjaks ostetud, nüüd on uus mudel proovisõiduks taas täiesti olemas. Selle raha eest on CX-3's head igapäevaautot küll ja veel...