AMTELi statistika näitab jimelt, et automarkidest oli jaanuaris populaarseim Toyota, milliseid müüdi 383. Kaugele ei jäänud maha 355 autot müünud Škoda. Esikolmikusse jõudis ka Citroen 185 uue sõiduautoga.

Ka mudelite esikolmiku vallutasid teada-tuntud tegijad: edukaim oli Toyota RAV4 (170) ja järgness Škoda Octavia (167). Kolmandale kohale tõusis aga minikaubikulaadne mahtuniversaal Citroen Berlingo (121).

KohtMarkMudelJaan 2021
1TOYOTARAV4170
2ŠKODAOctavia167
3CITROENBerlingo121
4TOYOTACorolla79
5KIACee'd69
6ŠKODAKodiaq58
7ŠKODAScala54
8CITROENC347
9KIASportage43
10TOYOTAYaris41


Nagu näha, siis ei näe me esikümnes ühtegi Peugeot'd, Renault, Mazdat, Volvot, Fordi - üllatustevaene aasta algus.

Üldiselt algas Eestis aasta uute sõiduautode turul tõusuga ja kuigi müük jäi alla eelmise aasta jaanuari tulemusele, oli siiski suurem eelmise poolaasta keskmisest.

Jaanuaris müüdi Eestis 1982 uut sõiduautot, mis jääb möödunud aasta jaanuari müügile alla 12,7%, aga on tublisti suurem 2020. aasta teise poolaasta pooleteisetuhandelisest keskmisest.

Segmentidest olid jaanuaris suurima turuosaga keskmised maasturid (28%) ja väiksemad keskklassi autod (23,4%). Alternatiivkütuseid kasutavate sõiduautode osakaal kerkis jaanuaris ligi 30 protsendile, sealhulgas müüdi hübriidautosid 483, CNG gaasiautosid 83 ja elektriautosid 25.

Tarbesõidukeid anti jaanuaris klientidele üle 514, mis jääb möödunud aasta jaanuari tulemusele alla 9,3%. Populaarseimad automargid oli Toyota (75 sõidukit), Renault (74) ja Peugeot (55). Veokite segmendis tegi parima tulemuse Scania 36 müüdud veokiga, järgnesid Volvo (20) ja DAF (15).