Kuigi muudatus hakkab liisingutegevust mõjutama üheksa aasta pärast, lisati sellekohane välistus LHV krediidipoliitikasse juba nüüd ja võeti ühtlasi suund elektriliste sõidukite soosimisele.

„Kui vaatame maailmas ringi ja arvestame kliimasihtidega, on selge, et tulevikku puudutavate otsustega tuleb pigem kiirustada. LHV-s näeme rohepöörde pakutavaid võimalusi majandusele ning leiame, et elektriautode või vesinikautode võidukäigule kaasa aitamine on majanduslikult mõttekas," rääkis LHV liisingu juht Erki Link.

Kuidas on lood aga kasutatud diiselautode finantseerimisega pärast aastat 2030? "Seda välistust täna otsustatud ei ole. Eesmärk on diiselsõiduautode teedele lisandumist piirata," selgitas panga pressiesindaja Priit Rum Fortele.

LHV on juba turule toonud ka nn rohelise liisingu, millega soositakse kõige kliimasäästlikumate sõidukite soetamist.

Transpordiameti andmetel registreeriti Eestis 2020. aastal 482 elektriautot ning seda oli 2,8 korda rohkem kui aasta varem. Mitmed riigid on diiselautode kättesaadavust juba piiramas. Nii on näiteks Ühendkuningriik, Taani jt piiranud uute sisepõlemismootoriga autode müüki alates 2030. aastast, Norra lausa 2025. aastast.