Ameerika Ühendriikides tehtud teadusuuring tuvastas, et Uberi ja Lyfti mõju tundub tegelikult olevat hoopis vastupidine, kirjutab ERR Novaator.
Jeremy Michalek Pittsburghis asuvast Carnegie Melloni ülikoolist ja ta kolleegid võtsid ette aastail 2011 kuni 2017 kogutud andmed enam kui kahesaja Ameerika linna elanikele kuulunud autode kohta ja vaatasid, kuidas autode arv muutus, kui linnas hakkas tegutsema üks või teine neist kahest suurest sõidujagamisettevõttest.
Tuli välja, et seesuguse äri püstipaneku peale kasvas elanikele kuuluvate autode arv keskmiselt 0,7 protsenti.
Muutus oli keskmisest suurem neis linnades, kus ühistransport oli kehvemaal järjel ja autod olid liiklusvahendina juba niigi väga tähtsal kohal. Ka suurema elanikearvuga linnades oli sõidujagamisteenuse tulekule järgnenud autode arvu kasvuprotsent keskmisest suurem.