Riigiettevõtte AS Teede Tehnokeskus mõõdab eritehnikaga Eesti uute teede kvaliteeti ja määrab nende tasasuse rahvusvahelise IRI-metoodika (ingl International Roughness Index) järgi.

Kokku mõõtis Teede Tehnokeskus sel aastal ligi saja värske asfaltkattega teelõigu tasasust ning parimaks osutus Trev-2 ehitatud uus Kose-Ardu lõik.

„Tänavuse parima tee pinnakatte tasasuseindeks 0,58 oli sama kui mullu ning see on ikka väga märkimisväärne tulemus,“ ütles Teede Tehnokeskuse juht Taivo Möll. Trev-2 Grupp võitis oma töö eest ka mulluse auhinna.

„Tasasus sõltub kõigist teekihtidest kokku ning Trev-2 rajas oma Tartu maantee lõigul ka kõik kihid nullist. Võidulõik oli oma 12,2 kilomeetriga ka küllalt pikk, mis näitab stabiilsust.

Kuna meeskonnad on väga professionaalsed ning teemasinate tehnoloogia areneb samuti edasi, läheb Eestis rajatud uute teede kvaliteet järjest paremaks ning tipp tihedamaks," lisas Möll.

ekraanitõmmis

2020. aasta TOP10 siledamad uued teed

  • Tallinna – Tartu – Võru – Luhamaa maantee (Kose-Ardu 2+2), AS TREV-2 Grupp
  • Tartu – Viljandi – Kilingi-Nõmme maantee (km 2,4–7,3), AS TREF
  • Tallinn – Tartu – Võru – Luhamaa maantee (km 178,4–182), YIT Eesti AS
  • Tartu – Viljandi – Kilingi-Nõmme maantee (km 84,5–92,9), Nurme Teedeehitus OÜ
  • Tartu – Jõgeva – Aravete maantee (km 5,2–6,4), AS TREF
  • Imavere – Viljandi – Karksi-Nuia maantee (km 64,7–71,6), AS TREF
  • Põlva – Reola maantee (km 26,6–30,5), AS TREF
  • Tartu – Jõgeva – Aravete maantee (km 11,4–18,9), YIT Eesti AS
  • Tartu – Viljandi – Kilingi-Nõmme maantee (km 101,2–122,8), YIT Eesti AS
  • Tallinn – Tartu – Võru – Luhamaa maantee (Ardu-Võõbu 2+2), GRK Infra