Sellegi aasta statistika räägib selget keelt: uusi Toyotasid on Eesti turul müüdud 3157 ja Škodasid 2591. Järgnevad Renault 1727 ja KIA 1218 sõiduautoga. Samas näiteks Volvosid on ostetud vaid 294 korral, Mazdasid 269 ja Forde 169. Vahed tuntud automarkide seas on kohati kümnekordsed.

AMTELi tegevjuht Arno Sillat rääkis Fortele, et nende kahe margi edul Eesti turul on hulk ühiseid jooni - eelkõige Eesti ostjale sobiv soodne ja tihe mudelivalik populaarsetes klassides ning kiire kaasatulemine alternatiivsete kütustega. Toyota on tänaseni Eesti põhiline hübriidimüüja ja Škoda CNG sõiduautode müüja.

Lisaks toob ta välja hea kvaliteediga teeninduse ja aktiivse töö juba ostnud klientidega, mis tagavad uued ja uued ostud samalt kliendilt.

„Toyota puhul on kindlasti üheks edu aluseks varane start. Täna järjepidevuse alusel tegutsevatest autofirmadest alustas esimesena just Toyota müüja - 1988. aastal EKE Sadolin, 1989. aastal moodustus selle põhjal ELKE," rääkis Sillat.

Ta arvas, et kindlasti on oma roll ka sellel, et Toyotal kehtis Eestis Soome tax-free hind, mida tootja oli neil aastatel Soome kõrge automaksu tõttu soodsamaks teinud. Sealt tuli kõrge turuosa, mida siis edaspidi hida tuli.

„Tuleb tõdeda, et tuleb oma tööd teha hästi, olla kaasaegne ja kliendisõbralik. Nii lihtne ongi," sõnas Sillat.

Novembri statistika näitab, et teist kuud järjest oli populaarseim automark Eestis Škoda, milliseid müüdi 291. Järgnesid Toyota ja Renault, vastavalt 203 ja 195 autoga. Mudelitest eelistasid kliendid enim Škoda Octaviat, milliseid osteti 120, ja esikolmikusse jõudsid ka Toyota RAV4 ja Renault Clio, vastavalt 86 ja 70 autoga.