Novembris müüdi Eestis 1504 uut sõiduautot, mis jäi möödunud aasta novembrikuu tulemusele alla 25,8%, aga oli sealjuures enam-vähem samal tasemel eelmise viie kuu müügitulemustega. Tänavu on 11 kuuga klientidele üle antud 17 285 uut sõiduautot ehk siis 30% vähem kui mullu samal perioodil.

Jätkuvalt on kõige populaarsemaks segmendiks keskmised maasturid, milliste osakaal oli novembris 25,4%. Järgnesid väiksemad keskklassi autod 21,3 protsendiga ja väiksemad maasturid 19,1 protsendiga. Hübriidautosid müüdi 306, elektriautosid 20 ja CNG gaasiautosid 67.

Teist kuud järjest oli populaarseim automark Škoda, milliseid müüdi 291. Järgnesid Toyota ja Renault, vastavalt 203 ja 195 autoga. Mudelitest eelistasid kliendid enim Škoda Octaviat, milliseid osteti 120, ja esikolmikusse jõudsid ka Toyota RAV4 ja Renault Clio, vastavalt 86 ja 70 autoga.

AMTELi tegevjuht Arno Sillat märkis, et kui jätta kõrvale mõned tõsised languskuud, saame 2020. aasta uute sõiduautode müügis küllaltki stabiilse pildi ca pooleteise tuhande uue auto kandis kuus.

„Eelmise aastaga võrreldes umbes 30% väiksem müük on küll põhjustanud müügiettevõtetele raskusi, kuid kiire kohanemine varasematele kogemustele tuginedes on taganud ellujäämise ning võimaldab vaadata muuhulgas keskkonnakaitse terava surve all keerulist tulevikku suhteliselt rahulikult," ütles Sillat.

Ka tarbesõidukite müük püsis eelmiste kuudega võrreldes samas suurusjärgus, aga kuna eelmise aasta november oli tarbesõidukite turul tagasihoidlikum, siis ületati möödunud aasta tulemus 2,3%. Kokkuvõttes on tänavu müüdud 3801 uut tarbesõidukit, mis jääb eelmise aasta tulemusele alla 29,5%. Automarkidest oli müüduim Peugeot 62 sõidukiga, järgnesid Citroen (54) ja Renault (49). Veokite segmendis olid edukaimad Mercedes-Benz (19) ja Scania (17).