Muski poolt alates 2008. aastast juhitud Tesla on kujunenud kahtlemata väärtuslikuks kaubamärgiks ja ettevõtteks, aga edu pole tulnud kergelt.

Musk paljastas alles hiljuti, et Tesla oli 2017. aasta suvel sõiduki Model 3 ilmumise eel pankroti äärel ja kergemad ajad saabusid pikaleveninud "tootmise ja logistika põrgu" järel alles 2019. a keskel.

Toona jõudis ettevõte oma tegevusega ka esmakordselt plussi ja on seal püsinud tänaseni. Kui midagi ei juhtu, on 2020 esimene aasta, kus Tesla terve aasta lõikes kasumit teenis.

Firma pole aga kunagi suutnud oma plaanidele vastavas koguses autosid toota ja just see võib ka olla põhjus, miks Musk "avatud võimalusele"-avalduse kuuldavale tõi.

"Me kindlasti ei tegeleks kellegi vaenuliku ülevõtmisega, aga kui keegi [autotootja] ütleks, et hea idee oleks Teslaga ühineda, siis me kindlasti vestleksime sel teemal," täpsustab Musk.

Et oma magusat positsiooni ja suure eduloo mainet hoida, on aga kindlasti vaja ka tegelikku musklit kasvatada – üks võimalik samm ongi kellegagi ühineda, et tootmisvõimekust oluliselt paisutada.

Musk ei pelga tunnistada, et senine edu ei saa niisama lihtsalt kestma jääda. Saidi Electrek andmetel kirjutas ta Tesla töötajatele hiljuti: "Investorid toetavad meid kõvasti tulevikukasumitele lootes. Kui aga nad mingil hetkel järeldavad, et seda ei tule, saaks me aktsiahind lömastatud nagu suflee sepavasara all!"

"Pole ju nii, et Tesla tulusus on hullult kõrge, nagu me trükiks raha. Turuväärtus jätab sellise mulje, aga tegelikult pole nii," ütles ta septembris aktsionäride koosolekul.

Tesla suurosanike hulgas on muuseas olnud teisi autotootjaid (Toyota, Daimler), aga nad müüsid oma aktsiapakid paraku ammu maha ega saanud edasisest tähelennust osa.