Kõigepealt formaalsused tee pealt eest, ehk siin on strateegilised näitajad: 3-liitrine turbotatud reaskuuene bensiinimootor, 385 hj/285 kW, 500 Nm väänet, 4,5 sekundit sajani, 8-käiguline hüdrotrafoga automaatkast, 1815 kg, nelikvedu, WLTP kütusekulu 7,4-8,1 „sajale“, baashind 66 300€, proovisõiduauto hind 85 240€.

BMW M440i xDrive Coupe on mahehübriid, ehk 374-hobujõulist bensiinimootorit aitab ka 48V elektriajam, mille võimsuseks on 11 hj.

Loodetavasti ei pea nüüd arve enam eriti mainima. Alustame siis kõigest sellest, mis M440i juures kiitmist väärib.

Ridakuus on suur osa iseloomust

Esiteks, juba vägagi tuttav mootor. BMW lihtsalt oskab suurepäraseid ridakuusi teha ning B58 (mida leiab vähemalt 9 versioonis vähemalt 25 eri mudeli pardalt) pole erand.

Arvestades, et samuti käredate ridakuute poolest tuntud jaapanlased on selles osas suuresti pillid kotti pannud, julgen ma väita, et tegu on parima moodsa ridakuuega.

Vääne on saadaval väga madalalt – 500 Nm on mängimiseks käes juba 1900 pöörde juures! Aitäh, moodne turbotehnoloogia – läinud on ajad, mil istmesse suruvat „buusti“ tuleb 4000 pööret oodata. Kaheosalise kuumakojaga turbo pole loomulikult mingi suur uudis, kuid muutuv klapiajastus ja suurepärane läbipuhe tagavad mõnusa tõmbe väga varakult.

Mugavusele suunatud autole omaselt on mootorinoot pigem vaoshoitud – päris M-idelt tuttavaid praginaid ja pauke peaaegu pole, kuid ridakuue hääl koos puhiseva turboga on igakülgselt meeldiv. Kui tunnelis akent paotada, saab aimu, kui vähe sellest sõitjateruumi jõuab.

Paigaltvõtt on samuti väle – isegi vihmase ilma ja lamellrehvidega. Samas pole see tänu lineaarsele jõukõverale kaelamurdev ega ebamugav, vaid üpris tsiviliseeritud.

Sõitjateruumi mugavus

Tsiviliseeritus on ka seespool suur märksõna. Koostöös sõidurežiimiga Comfort on M440i igapäevaselt elamiseks vägagi mugav. Sõitjateruumis ei jää ükski detail silma või kätt riivama, ja see on üpris harv juhus. Ka helisüsteem saab kiita – koostöös hea mürasummutusega ei lähe muusika nüansid ka maanteekiirustel kaotsi.

Kas ta on „sõitja auto“?

Ja nüüd jõuame selle kõige magusama osani – sõidukogemus. Igapäevasõidust maik suhu saadud, läksin külmaga ka libedat otsima, et mõista, kas M440i on ka päriselt nii „sõitjale suunatud“ auto, kui turundus väita püüab.