Eesti aasta auto 2021 kuus finalisti on teada
(2)Eesti aasta auto 2021 kuus finalisti on selgunud. Kuigi maailma räsib koroona, on autoaasta olnud uudismudelite osas rikkalik. Esikuuikusse jõudsid Eesti autoväljaannete toimetustelt kõige enam hääli saanud autod, vahendab Accelerista.com.
Eesti aasta auto 2021 finalistid on Honda e, Land Rover Defender, Peugeot 208, Porsche Taycan (pildil), Škoda Octavia ja Toyota Yaris. Need mudelid said eelhääletusel kõige rohkem punkte. Ühtekokku oli tänavu valida 30 uudismudeli seast.
Aasta auto valimine on pandeemia-ajale iseloomulikult varasemast erinev: igast toimetusest osaleb finalistide seast tiitlivõitja valimisel üks kohtunik (mullu suurematest väljaannetest 2), kuid esikuuiku väljaselgitamisel oli võimalus kaasa rääkida kõigil ajakirjanikel: toimetused saatsid peakohtunik Tõnu Ojalale nimekirja kümne enim hääli saanud mudelinimega.
Toimetuste üldarvestuses jäid seekord esimestena joone alla Kia Sorento, Mercedes-Benz GLB ja kaks VW-d: uus 8. põlvkonna Golf ning tootja nägemuses uue ajastu algust kuulutav elektriauto ID.3. Esile tõusid ka Seat Leon ja Ford Kuga, ent needki ei pääsenud superfinaali.
Accelerista toimetuses andsid oma hääle tänavustele uustulnukatele 12 ajakirjanikku. Tähestikulises järjekorras pääsesid edasi: Cupra Formentor, Ford Puma, Kia Sorento, Peugeot 208, Porsche Taycan, Renault Zoe, Škoda Enyaq, Toyota Proace City, Toyota Yaris ja Volkswagen Golf.
Eesti aasta auto tiitlivõistlust on alates 2001. aastast korraldanud ajakiri Tehnikamaailm, tänavune konkurss kannab järjekorranumbrit 21.
Traditsiooniliselt tehakse esmane valik viimase 12 kuu jooksul Eestisse jõudnud uudismudelite vahel. 20 aasta jooksul on seekordsetest finalistidest Eesti tähtsaima autoauhinnani jõudnud pooled – Honda (2004 – Jazz), Peugeot (2001 – 206, 2012 – 508) ja Škoda (2007 – Roomster, 2009 – Superb, 2010 – Yeti ja 2016 – Superb). Nii Porsche kui Toyota on ka varem finaali jõudnud, Land Rover on esikuuikus esmakordselt.
Eesti aasta auto 2021 valib Eesti autoajakirjanikest koosnev žürii, mida veab Tehnikamaailma peatoimetaja Tõnu Ojala.
Väljaannetest on esindatud ajakirjad Autoleht ja Tehnikamaailm, ajalehti esindab Postimees/Arter, portaalidest on oma esindajad žüriisse saatnud Accelerista, Auto24, Geenius ja Masinawark.
Nimeliselt jagavad sel aastal hindeid Raiko Ausmees, Tõnu Ojala, Kristjan Ojang, Margus Pipar, Veli V. Rajasaar, Kaspar Sepp, Kristjan Sooper, Esta Tatrik ning Tarmo Tähepõld.