Ford tõmbas tänavu septembris Fiesta diiselmootorile joone alla: juba 2019. aasta kevadel lubas, et kõik uued sõidukid saavad mingi versiooni hübriidajamist ja “õlijooja” asemel pakutakse Hybrid mHEV-i, kirjutab Accelerista.com.

Fiesta kapoti all on diiselmootor tuksunud juba 36 aastat, alates 1984. aastast. Fiesta värskeimale põlvkonnale pandi viimased diiselajamid kapoti alla tänavu septembris.

Eesti maaletooja hinnakirjast leiab 1,5-liitrise TDC-i ajamiga auto praegugi, ent ilmselt üsna pea jäävad nimekirja vaid üheliitrise EcoBoost-bensiinimootoriga autod.

Tootja kiituseks tuleb öelda, et “mahehübriidi” hind on üsna samast klassist mis diiselmootoriga Fiestal, vahet on roolis istudes tõenäoliselt selgelt tunda: veel müügiloleval “õlijoojal” on võimsust 63 kW, mHEV-il 92 ja 114.

Ford põhjendab diiselmootoriga lõpetamist vähese müügihuviga: Automotive News'ile antud intervjuus sõnas tootja esindaja, et diisel-Fiestade müügiosakaal kukkus lõpuks 2%-ni kõigist müüdud autodest. Kõige suurema põntsu panigi müügile jõudnud “mahehübriid”, mis on kõvasti erksam ja muidugi ka ökom.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena