Tesla sõidukitel Model 3 ja Model Y on tahavaatepeeglile lisatud kaamera, mille vaatevälja jääb salong, eelkõige juhikoht.

Kõnealune kaamera on autode küljes juba Model 3 müügilejõudmise ajast 2017. aasta juulist, aga ei teinud pika aja jooksul midagi. Tesla märkis Model 3 lansseerides, et kaamera pole aktiveeritud, aga saab olema kunagi hiljem. Eesmärk olevat tulevikus jälgida, kas keegi püüab autot kahjustada, kui ta Tesla loodavat robottakso-teenust kasutab.

Robottaksosid veel pole, aga kaamera alustas esmakordselt tegevust tänavuse aasta alguses, kui Tesla hakkas autoomanike nõusolekul sellega pilte ja videot jäädvustama, et õppida nende abil ohutumaid sõidukeid looma.

Jäädvustamine ei toimu tootja väitel pidevalt, vaid enne kokkupõrget või muidu ohtlikku olukorda teel.

Mõnele huvilisele sellest infost siiski ei piisanud. Varjunime green kandev häkker uuris Tesla autode tarkvara ja paljastab, et kaamera on programmeeritud tundma huvi selliste sündmuste vastu:

BLINDED
DARK
EYES_CLOSED
EYES_DOWN (
EYES_NOMINAL
EYES_UP
HEAD_DOWN
HEAD_TRUNC
LOOKING_LEFT
LOOKING_RIGHT
PHONE_USE
SUNGLASSES_EYES_LIKELY_NOMINAL
SUNGLASSES_LIKELY_EYES_DOWN

Ehk siis palju asjade vastu, mida juht teeb – näiteks kas ta suleb roolis olles silmi, vaatab vasakule ja paremale, kannab päikeseprille, kasutab telefoni jm. Lühidalt tundub, et kaamera töö on jälgida juhi pilku ja üldist tähelepanelikkust roolis.

Mida isejuhtivam auto on, seda tähtsam on selliste andmete kogumine. Ka näiteks GM-i lahendus Supecruise jälgib salongikaamera abil, kas juht ikka jälgib teed või ei. Tesla konkureeriv Autopiloot jälgib seevastu seni ainult seda, kas juht hoiab ja keerab rooli või mitte.