Škoda tegi oma esimese täiselektrilise linnadžiibiga Enyaq iV-ga kübaratriki, kui esitles seda mitu nädalat enne “ema” VW ID.4. Enyaq, mis jõuab müügile kolme eri akupakiga ja sõiduraadiusega 340-510 km, avalikustas ka hinnad kõigil sihtturgudel, sh Eestis: baasvarustuses tagaveoline elektrildžiip maksab 34 084 eurot.

Kuigi ajakirjanikele toimub Enyaqi pidulik avaüritus oktoobri algul, siis proovisõitu veel teha ei saa, vaid esialgu end ootenimekirja panna – mudel ootab tüübikinnitust ning jõuab müügile uue aasta esimestel kuudel.

Volkswagen esitles tükk aega tagasi oma esimest uue põlvkonna täiselektrilist linnaautot ID.3, kuid esitlemise ja müügile jõudmise vahe venis erinevate tarkvaraprobleemide ja tarneraskuste tõttu. Tootmisliinid on õnneks käima saadud ja esimesed ID.3-d vuravad isegi Eestis ringi.

ID.4 tuli pärast Škodat, aga on nagu Škoda

Seda kummalisem, et ID.4-ga on nii rahulikult võetud ja suur avalikustamine toimus mitu nädalat pärast Škodat – see aga võib tähendada, et niigi habras elektriautode turg võibki tšehhide kasuks kalduda.

Siin Eestis peaks me olukorrast aimu saama juba oktoobri lõpus, kui selgub, milliseid e-autosid II taotlusvoorus toetustega osta soovitakse – Enyaqil on hinnakiri väljas ja eeltellimine käib. VW esialgu veel ID.4 hindu avalikult välja ei ütle.

Kõik muu on aga väga sarnane Enyaq iV-le: esialgu jõuab müügile tagaveoline linnadžiip, nelikveolise variandina tuleb see 2021. aastal.

ID.4 on veidi lühem kui Enyaq: 4,58 meetrit vs Škoda 4,65 meetrit. Õhutakistustegur on 0,28 ja kaaluvähendus tuleb alumiiniumist ja kõrgsurveterasest pikitalade ja muude kergkomponentide arvelt. Teljevahe on 2,77m, mis jätab sõitjateruumi piisavalt avarust.

Positiivne on, et auto suudab vedada kuni 1000 kg haagist ja selle pakiruumi saab laiendada vaikimisi 543 liitrilt 1575-ni.