„Elektribussi testperioodiks on arvestatud üks kuu ja enne, kui see linnatänavatele jõuab, peab maanteeamet andma tüübikinnituse, seega konkreetset aega hetkel veel ei tea,“ ütles Fortele ettevõtte esindaja Olga Polienko.

Elektribusside püsivat liiniletoomise tähtaega pole veel täpsustatud. Polienko sõnul oleneb see testide tulemustest ja tehnoloogia arengust.

Yutongi busse pakub Baltimaades Leedu ettevõte Busnex. Selle info kohaselt on täislaetud bussi sõiduulatus kuni 400 kilomeetrit ning aku laadimine võtab aega kuni 3,5 tundi.

Yutongi linnabussid sõidavad kiirusega kuni 80 km/h. Need on varustatud USB sisenditega, et reisijad saaksid oma kaasaskantavaid seadmeid reisi ajal laadida. Istekohti on neis kuni 25.

Hiina elektribuss pole esimene, mida TLT testib. „Oleme testinud ka Mercedes ja Solaris elektribusse,“ märkis Olga Polienko.

Pikemas vaates kavandab TLT kogu oma bussipargi asendamist elektribussidega aastaks 2035. Ettevõtte suurem eesmärk on näha ka bussipargis üksnes keskkonnasäästlikke elektrisõidukeid.

Niisiis testis juunist kuni juuli keskpaigani Tallinna tänavatel ka Solarise elektribussi. TLT analüüs näitas, et sõiduk suutis ühe laadimisega sõita 170 kuni 180 km. Testperioodil katsetati Solaris Bus & Coach S.A. 4-aasta vanust, 220 kW võimsusega, elektribussi Urbino 12 ning tallinlased võisid seda näha trolliliinil nr 4, aga ka bussiliinidel nr 4, 5, 10, 14, 16 ja 43.