GR Yaris valmib Jaapanis Motomachi tehases, mis on spetsiaalselt kohandatud uue sportauto tootmiseks.

Toyota Balticu turunduse divisjoni juht Marek Maide selgitas, et Jaapanis toodetav GR Yaris on Toyota jaoks teine puhastverd sportauto GR Supra järel ja Toyotale äärmiselt oluline auto. Selle tähtsust ja tootmise keerukust ilmestab fakt, et sportauto tootmiseks avas Toyota Jaapanis Motomachis uue, GR-nimelise tehase, mis tegeleb üksnes Toyota GR sportautode tootmisega.

"Kuna GR Yaris valmib suures osas käsitööna ja selle valmistamiseks läheb tavaautoga võrreldes 10 korda rohkem aega, siis on tehasesse tööle palgatud Toyota parimad spetsialistid - Takumid, kellel on spetsiaalselt treenitud käsitööoskused. Näiteks üheks Takumi eksamiks on ühe käega origami voltimine ja kusjuures seda tuleb teha mittedomineeriva käega," lausus Maide.

Tehas võimaldab luua jäika sportauto kerekonstruktsiooni, mis saavutatakse keevisõmbluste lisamise ja spetsiaalsete liimide kasutamisega ning mida oleks keeruline saavutada suuremahulistel tootmisliinidel. Juunikuuks oli tehasel juba 6000 GR Yarise klienditellimust.

Toyota värske sportauto GR Yaris on sündinud WRC rallist. See on arendatud koostöös Tommi Mäkinen Racing meekonnaga Soomes ning sellel on ainuomane võidusõidumaailmast inspireeritud nelikveosüsteem GR-FOUR. Auto põhineb kombineeritud B- ja C-TNGA uutel platvormidel ja kasutab täiesti uut 1,6-liitrise töömahuga kolmesilindrilist 261 hj ja 360 Nm arendavat turbomootorit. Seejuures kaalub sõiduk vaid 1280 kg.

Rally Estonial debüteeris GR Yaris turvaautona, mille piloodiks oli eestlastele juba eelmisest Rally Estoniast tuttav Leedu Dakari meister Benediktas Vanagas.

"Mulle meeldib Toyota lähenemine luua kergekaaluline auto. Nähtavasti tegid insenerid selle saavutamiseks väga head tööd ja ausalt öeldes ei osanud ma isegi oodata nii võimsat sõiduelamust lihtsalt auto tehnilisi andmeid vaadates. Tasakaal kere jäikuse, kuju, auto kaalu ja võimsuse vahel teeb sellest väikesest sõidukist suurepärase terviku. Rääkimata selle välimusest, mis ei jäta ühtegi juhti külmaks," ütles Vanagas pärast kolmepäevast tutvumist GR Yarisega.

GR Yaris on saadaval ühel varustustasemel - Sport - ning kahe lisavarustuspaketiga: Circuit ja Convenience. Hinnad algavad 31 700 eurost ning esimeste Eesti omanikeni jõuab sõiduk jaanuaris, kui saabuvad ka esimesed proovisõiduautod.

Esimesed tuunijad on samuti GR Yarisele juba käed külge saanud, eesotsas kuulsa driftija Daigo Saitoga. Sellest, milline pöörane driftiauto selle baasil ehitatud on, saad pikemalt kuulata allpool oleval lingil.

1x
00:00