GR Yarise näol on tegu ühe viimase aja oodatuima sportautoga – WRC-sugemetega masin teeb linnukese kõikidesse kastidesse, mis sõidumõnu ja -puhtust taga ajavale inimesele olulised peaks olema.

Mõned faktid, mida te võib-olla ei teadnud

GR Yarise andmed on ammu avalikkusele teada olnud – auto kaalub vaid 1280 kg, 1,6-liitrine kolmesilindriline turbomootor annab mängimiseks 261 hj, käigud vahetatakse käsitsi ning jõud saab maha läbi kõigi nelja ratta. Kui tavaversioonil on lahtiste diferentsiaalidega nelik, saavad rajahullud osana kangemast paketist ka Torsen-tüüpi mehaanilised difrid. Aga selle kõige kohta on lihtne infot leida. Mida me veel teame?

Autot ehitatakse väikses tehases, mis asub sobiva nimega kohas – Toyota, Aichi, Jaapan. Tehase nimi on GR Factory ning seal töötab vaid 314 töölist – kõik nad on teistest Toyota tehastest oma oskuste ja pühendumuse tõttu välja valitud ning nüüd on nende ülesandeks GR Yarised iga viimase kui detailini käsitsi kokku panna.

Iga GR Yarise kandmiku jäigemaks muutmiseks kasutatakse 200 lisakeevitust ning teiste mudelitega võrreldes 11 meetrit rohkem spetsiaalset kereliimi. Erilist tähelepanu pöörati nende kerepaneelide kergemaks tegemisele, mis massikeskmest eemal paiknevad. Sildade seade teostatakse ilma rehve deformeerimata, et sellest tulenevalt ei lipsaks sisse ühtegi mõõtmisviga ega kõrvalekallet.

Tuunijad on juba käed külge saanud

Mainimist väärib ka see, et kuulus D1GP ning Formula Drifti võistleja Daigo Saito on juba valmis saanud GR Yarisel põhineva võistlusauto. Sellisest veel avalikustamata auto ehitamisest on tal juba komme saanud – Saito-sani eelmine võistlusmasin on näiteks uusim Toyota Supra, mille loomine on osalt ka Eestiga seotud.

Kui uus Toyota Supra oli avalikustamisest veel kaugel, oli Saito-sani meeskonnal juba neli eeltootmismudelit käes. Mõned neist käisid saladuskatte all ka Eestis, et Wisefab saaks ulmelisest graafikust hoolimata luua täiesti uuele ja tundmatule autole töötava sillalahenduse, mis lubaks esirattaid tavapärasest palju rohkem keerata.

Sellised komplektid on vajalikud, et saavutada ning hoida meeletult kõrge nurgaga külglibisemisi, mis on üheks driftisoorituse hindamise põhikriteeriumiks. Päevane triviateadmiste annus käes, võib tagasi GR Yarise juurde liikuda.

Seeriaautost loomulikult palju alles pole. Nimelt on kapoti alla mahutatud Toyota legendaarne ridakuus 2JZ, millest on välja võetud selle mootori jaoks täiesti igapäevased ja tervislikud 1000 hobust. Driftiautole omaselt on nelikveost loobutud ning autot on lükkama jäänud vaid tagumised rattad. Küll aga väärib mainimist kere ise.

Nimelt on kõik kerepaneelid ümber disaininud tuntud kerelaienditele spetsialiseerunud firma Pandem, tuntud ka kui Rocket Bunny.

Kui tavaline GR Yaris veel piisavalt agressiivne ei tundu, siis Pandemi spetsialistid on seda kamaluga lisanud. Laiem rööbe, funktsionaalsed õhuavad pidurite jahutamiseks ja rattakoobastest turbulentsi leevendamiseks, splitter ja difuusor koos erinevate õhku suunavate lisadega…

See kerelaiendite komplekt ei saa olema ainult Daigo Saito võistlusauto küljes, vaid see tuleb pea muutmata kujul varsti ka müügile. Arvestades, et masin on nüüd Jaapanis ka tavakasutajatele saadaval, on vaid aja küsimus, mil järelturg elavneb ning soovijad saavad oma GR-idele lisada mida hing ihaldab.