Suur ja mahukas Peugeot e-Boxer kaubik, mis on elektriversioonis saanud rea lahedaid (ja võib-olla mitte liiga lahedaid) täiendusi tuleb tõestama, et elu täiselektrilise tarbesõidukiga on täitsa võimalik.

Hinda me muidugi ei tea nagu pole teada ka, millistelt sihtturgudelt auto oma teekonda alustab, kuid tehnilisi näitajaid vaadates võib öelda, et PSA paneb märgi maha – Peugeot’ järel saavad oma suured e-kaubikud ju ka Citroen, Opel ja tulevikus ilmselt Toyotagi, mis kõik samale mudelipõhjale oma brändingut teevad.

e-Boxer on Peugeot’l järjekorras kolmas täiselektriline tarbesõiduk ja ehkki Eestis tulevad need müügile teatud viibega, siis need tulevad. Ja ongi hea, sest selle aja peale saab KIK oma toetusmeetme uuesti käima ja üldine teadlikkus elektrisõidukitest jõuab veelgi tõusta.

Pole ühtegi põhjust, miks “e” valimata jätta

Olles ise juba poolteist aastat väikekaubiku kasutaja ning nähes kõrvalt Vanman’i elu, tean küllalt täpselt, mida ma ühe tarbesõiduki juures hindan.

Näiteks 5-7-kohaline Nissan e-NV200 elektrikaubik 40 kWh akuga on linna juba täiesti piisav – sobib väiksema võttemeeskonna vedamiseks. Aga kaubikuversioonis jääb veidi pisikeseks, igapäevaselt oleks vaja suurt. Ikka suurt!

e-Boxer oleks justkui vastus mu palvetele – UK-sse sellega ei sõidaks, aga üle Eesti saaks asjad üsna mugavalt ära aetud.

Tavaline Boxer on populaarse tarbeauto nime auga välja teeninud: seda on müüdud üle 400 000 eksemplari. Kuna Euroopa linnades muutuvad heitmenõuded järjest karmimaks, teeb PSA järjekordse kübaratriki, elektrifitseerides järjest kõik oma mudelid, sh tarbesõidukid, mis on euroametnikele kõige suuremaks pinnuks silmas.

e-Boxer, mis saab kaks akuvarianti (37 kWh ja 70 kWh) ja pakub WLTP järgi sõiduraadiust vastavalt 200 km või 340 km, ei tee sentimeetritki hinnaalandust ruumikuses või kandevõimes – 1890 kg, ja sõltuvalt auto pikkusest ning kõrgusest on selle kaubaruum 8 kuni 17 m³. Akud paiknevad auto põranda all.