Kõige lihtsamalt võiks järelkoolituse ja jätkuõppe vahet selgitada nii: järelkoolitusele saadetakse juhtimisõiguse saanud autojuhid, kelle liikluskäitumine jätab soovida või kes on tabatud roolist alko- või narkojoobes.

Jätkuõppel peavad oma teadmisi täiendama aga need juhiluba taotlevad inimesed, kes on kolm korda järjest riiklikul sõidueksamil läbi põrunud.

Jätkuõpe on kohustuslik täiendõpe kroonilistele põrujatele

Jätkuõpe on sõiduõpe, mis viiakse läbi seoses juhtimisõiguse taotleja sõidueksami korduva mittesooritamisega ning mille eesmärk on süvendatud ettevalmistus uuel katsel sõidueksam veatult ja nõutud aja jooksul ära teha.

Maanteeameti eksamiosakonna juhataja Tarmo Vanamõisa, kes ütleb, et on üheks oma südameasjaks võtnud tulevaste B-kategooria sõidukijuhtide ettevalmistuse kvaliteedi, selgitab jätkuõppe saamislugu:

"Jätkuõpe, rahvasuus ka jätkukoolitus, sai teoks tänu uuele määrusele, mis jõustus tänavu 1. veebruaril. Paljud on küsinud, miks on sellist asja vaja, ja otse öelnud, et jälle on ametnikud midagi välja mõelnud – ei, see ei ole nii! Me alustasime töörühmaga juhiõppe ja eksamitega seonduva analüüsimist ja kitsaskohtade arutamist juba 2016. aasta lõpus ning jõudsime aruteluga sinnamaale, et on inimesi, kes käivad arutul arvul eksamitel, tulevad proovima, et äkki veab? Sellisele olukorrale tuli leida lahendus."

Tarmo Vanamõisa tõdeb, et sugugi mitte kõik juhiloa taotlejad ei taha märgata või tunnistada oma puudujääke sõiduõppes, vaid mõni ärksam saab aru, et peab juurde õppima. "Aga see on pigem erand," ütleb ta.

"Ega keegi vabatahtlikult autokooli tagasi minna ei taha, selle eest tuleb maksta. Otsustasime, et peale kolme korda sõidueksamil läbikukkumist analüüsime eksaminandi raporteid, vaatame, kus on "auke" ja anname talle võimaluse jätkukoolitusel end täiendada."

Autokooli saab vabalt valida

Jätkuõpet tehakse selleks volitatud autokoolides ning õpilane võib kooli ise vabalt valida, lisatunde pole vaja kindlasti võtta samast autokoolist, kus saadi luba riiklikule eksamile minna.