Keset sündmusterohket aastat, mis on pööranud meie arusaama normaalsest elust pea peale, on üks asi kindel – “The show must go on.”

Autotööstus toimib edasi, ja kõige edukamatel tootjatel ei ole mingit põhjust jalga gaasipedaalilt tõsta. Toyotal algasid juuli lõpus Brüsselis uue Toyota Yarise testisõidud ja mul oli võimalus uustulnukaga uhkes üksinduses (kontaktivaba üritus siiski!) lähemalt paarisaja linna- ja maanteekilomeetri vältel tutvuda.

Teel Eestist Belgiasse kohtasin Helsingi lennujaamas kahekordset Vormel 1 maailmameistrit Mika Häkkineni – veel enne sihtkohta oli otsus vaatamata riskidele kohale minna end kõigiti ära tasunud!

Kuna Toyota lahkus Vormel-1 sarjast peale 2009. hooaega, jätame selle teema kõrvale ning keskendume uue tulija arvustamisele.

Lühidalt neljanda põlvkonna Yarisest

Tegemist on Toyota uue väikeautoplatvormi GA-B esimese mudeliga. B-segment on Euroopa sõiduautode turul suurim, väikeautod moodustavad 20% kõigist uutest sõidukitest, mis tähendab, et Yarise edu on Toyotale väga oluline.

Vastupidiselt enamikule uudismudelitele, mis eelkäijaist suuremaks kasvavad, on Yaris pisut lühem ja madalam, ent laiem.

Välimuses on nunnufaktorit vähemaks võetud ja jõulisust juurde pandud. Uus on ka hübriidajam. Esmakordselt on kasutatud TNGA 3-silindrilist Atkinsoni tsüklis töötavat 1,5 l bensiinimootorit, mida abistab elektriajam ja liitiumioonakupakett varasema NiMH aku asemel.

Uus akupakett on 17% kergem ja ühtlasi võimsam. Uue, samuti neljanda põlvkonna 1,5 l Hybrid Dynamic Force hübriidajami ühendvõimsus on 15% varasemast suurem, eelkäijaga võrreldes on saavutatud üle 20% kütusesäästu ja vähenenud CO2 heitmed.

Bensiinimootori näol on tegemist suurematelt Corolla, Camry ja RAV4 mudelitelt tuttavate 4-silindriliste 2,0 ja 2,5 l mootorite vähendatud 3-silindrilise 1,5 l versiooniga.