Kõik 737 MAXi lennud lõpetati pärast kahte lennuõnnetust aastatel 2018.ja 2019, mille uurimisel ilmnes, et lennuk oli varustatud suures osas dokumenteerimata automatiseerimisfunktsioonidega MCAS, mis võisid teatud tingimustel lennuki nina pilootide tahtest sõltumata allapoole suruda. Osaline oli selles veas ekslikke andmeid edastanud andur lühendiga AOA.

Need vead nõudsid 346 inimelu läksid Boeingule maksma vähemalt 19 miljardit dollarit hukkunute peredele hüvitise maksmiseks, saamata jäänud tuludena ja klientidele makstud kompensatsioonidena.

USA lennuamet teatas esmaspäeval, et esimese nõude kohaselt peab MCAS aktiveeruma alles pärast andmete vastuvõtmist kahelt AOA andurilt.

Teine nõue sätestab, et MCAS tohib pärast AOAlt andmete saamist sisse lülituda ainult ühe korra, selle asemel, et mitmel korral lennuki nina allapoole suruda. See tagab, et pilootidel tekib võimalus asuda lennukid käsitsi juhtima, mitte vaevata pead selle üle, kuidas MCAS välja lülitada.

Samuti soovib FAA näha tarkvarauuendust, mis teavitaks meeskonda kahe AOA-anduri vastuolulistest näitudest. Väiksemaid nõudeid on veelgi.

Boeing tegi juba 737 MAXiga mõned testlennud, et soovitusi kontrollida, ja loodab, et MAX võiks 2020. aasta lõpus taas kommertslende alustada.

Allikas: The Register