Uus põlvkond, uus mootor

Nii minu kui paljude teiste autoarvustajate arvates on tegu ideaalse sportautoga – tagavedu, kerge, peaaegu täiuslik 53/47 kaalujaotus, suurepärane tagasiside juhile, nägu naerule kiskuvad kurvikiirused… Kuid on üks „aga“ ning selleks on jõud.

Subaru 2-liitrine ning Toyota D4-S otsepritsega varustatud FA20D bokser on saanud mitmeid auhindu ning 205 Nm väänet ja 200 hobust on igapäevaseks lõbutsemiseks ja tiivustatud sõitmiseks täpselt õige, kuid defitsiiti on enim tunda suurel rajal või hoopis kuival asfaldil lõbutseda püüdes.

Nüüd saab see murekoht lahenduse – Subaru ja Toyota partnerlus jätkub ning nüüd võetakse kasutusele 2,4-liitrine Subaru turbotatud boksermootor, millest on oodata pisut üle 250 hobuse. Viimase aja trende vaadates on selge, et uue masina šassii saab olema veelgi jäigem, mis tähendab ka paremat juhitavust ja tagasisidet. Mida veel tahta?

Kriitikat kuulda võetud

Lisaks sellele on kriitikat kuulda võetud ka sõitjateruumi ja infolusti osas – oodata on uuendusi nii tarkvaras kui materjalides. Paraneda võib ka tagumiste istekohtade jalaruum – kas senise poole inimese asemel saaks sinna nüüd (kasvõi risti) mahutada ühe terve inimese?

Järgmisel aastal saame teada. Toyota versiooni nimeks saab GR86 ning ta hõivab uuesti oma auga väljateenitud koha Toyota sportautode kolmikus GR Supra ning GR Yarise kõrval.